Zadania edukacyjne - środa 25.03

Zapraszamy do obejrzenia freblowskiego poranka godz.10.00

https://www.facebook.com/FROEBELpl/

 

 KOCHANI – a to zabawy na dzisiaj –

25 (jaki miesiąc?) MARZEC

                                                    (jaki dzień tygodnia?) – ŚRODA                                                      

(jaka pora roku?) – WIOSNA

 

1.,, Poszukiwanie wiosny” – opowiadanie logopedyczne , które ma celu usprawnić narządy artykulacyjne.

 

 Rodzic opowiada dziecku o Języczku, który właśnie wybrał się na

spacer. Zadaniem dzieci jest wykonywanie określonych czynności we wskazanym momencie.

 

Zbliżała się wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dzieci naśladują głosy

ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniu(kląskają, uderzając językiem o podniebienie). Na łące zobaczył bociany (mówią kle, kle).Zatrzymał się na leśnej polanie (mówią prr). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizują wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonują krótki wdech nosem, chwilę zatrzymują powietrze i długo wydychają je ustami). Było ciepło i przyjemnie (uśmiechają się). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty zawilce i sasanki. Pachniało wiosną (oddychają głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami). Języczek pochylił się i powąchał kwiaty (wdychają powietrze nosem) i kichnął (mówią apsik!). W tym

momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (ziewają, przeciskają język między złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu (kląskają, uderzając językiem o podniebienie).

 

2. Przypomnij piosenkę ,,Maszeruje wiosna”, której uczyliście się w przedszkolu

 

 

3.Rodzicu - pamiętaj!

Wczesne zainteresowanie nauką czytania i pisania świadczy o znakomitych możliwościach umysłowych dziecka. Nie oznacza to jednak, że namawiam Was do tego, abyście zmuszali na przykład pięciolatka do nauki czytania i pisania, jeżeli dziecko tego nie chce. Wszystko zależy tu od stopnia dziecięcych zainteresowań. Tak się zwykle dzieje, że dzieci interesują się tym, co jest na miarę ich możliwości poznawczych i wykonawczych. Dlatego, gdy dziecko garnie się do nauki czytania  należy je wspierać w opanowaniu tych trudnych umiejętności, gdyż im wcześniej je opanuje, tym większe będzie miało szanse w odniesieniu sukcesów w nauce szkolnej. Zapraszam  chętne dzieci do wspólnej zabawy ( w szczególności 6-latków) – pomoże wam w tym filmik.

 

 

5. Kwiatowe sudoku- narysuj brakujące obrazki, niedawno podobne robiliśmy w przedszkolu.

Narysuj kwiat, motyla, pszczołę i biedronkę w odpowiednim miejscu. Pamiętaj, że w każdym miejscu i w każdej kolumnie poszczególny obrazek może pojawić się tylko raz. (załącznik 1)

ZDROWO I SPORTOWO W DOMU

 



  Do pobrania: