Zadania edukacyjne - piątek 03.04

 

Zapraszamy do obejrzenia freblowskiego poranka godz.10.00

https://www.facebook.com/FROEBELpl/

 

Witamy Was cieplutko

z nowymi propozycjami zabaw

 

Wiemy, że bardzo brakuje Wam ruchu na świeżym powietrzu. Zastąpić tego rodzaju aktywności nie bardzo się da , ale zawsze można  dać upust swojej energii poprzez zabawy ruchowe w domu. Dlatego na początku  proponujemy to, co tak bardzo większość z Was lubi – zumbę.

 

 „ Sąsiad szpak”

Proszę, aby dziecko obejrzało krótki film przyrodniczy, w którym  zapozna się z wyglądem i odgłosami wydawanymi przez szpaka.

 

Następnie proszę przeczytać dziecku opowiadania M. Strękowskiej – Zaremby „ Sąsiad Szpak” (Załącznik 1) – ilustracje do niego są w książce „ Nowe przygody Olka i Ady” s.56 – 57.

Po przeczytaniu opowiadania prowadzimy rozmowę z dzieckiem ukierunkowując je pytaniami, np.:

  •  Dlaczego Ada jeździła na rowerze i dzwoniła? 
  • Kogo przedstawiał dziadek Olkowi i Adzie?
  • Gdzie założył gniazdo szpak?
  • Jakie odgłosy naśladował szpak?
  • Dlaczego Ada myślała, że kradną jej rower? 
  • Kto głośno naśladował dźwięk dzwonka? 
  • Jakim dźwiękiem pożegnał szpak rodzinę?

Na koniec można pobawić się z dzieckiem w zabawy oddechowe z wykorzystaniem piórek ( jeżeli nie ma takich w domu, można zastąpić je np. piórkiem wyciętym z kartki papieru), np.:

  • Wyścig piórek -  przedmuchiwanie piórka z jednej strony pokoju na drugą
  • Piórka na wierze – utrzymywanie dmuchaniem  jak najdłużej rzuconego w górę piórka

Zabawy grafomotoryczne w kartach pracy

Karty pracy – cz.3 s. 64 – 67

Celem zadań w kartach pracy jest utrwalanie wiadomości na temat ptaków – ich wyglądu, części ciała, nazw. Jest tu również doskonała okazja na ćwiczenie percepcji wzrokowej. Oprócz tego np. na stronie 67 ćwiczymy pamięć, koncentrację, jak również zdolność do dostrzegania regularności rytmicznych.

WAŻNE!  Aby działania w kartach pracy przynosiły zamierzone efekty  powinny być spełnione określone warunki   - proszę pamiętać aby dziecko podczas pracy siedziało

w odpowiedniej pozycji, w dobrze oświetlonym miejscu i przede wszystkim nie pracowało

w książeczkach zbyt długo – koniecznie należy robić przerwy ( najlepiej po wykonaniu zadań z jednej strony), nawet jeżeli dziecko protestuje i chce wykonywać kolejne zadania.

Mamo, ugotuj ze mną

Ciastoterapia? Brzmi trochę zabawnie, trochę słodko ale od niedawna ten typ zabaw z dzieckiem powoli zyskuje w Polsce popularność – szybko rośnie liczba proponowanych w różnych miastach warsztatów. Psychologowie podkreślają korzyści płynące z tego rodzaju działań. Wspólne pieczenie ciasteczek, muffinek czy ciast jest doskonałą okazją m.in. do rozładowania napięć, poprawy koncentracji czy doskonalenia sprawności manualnych.

Ale  przede wszystkim jest to doskonała okazja do umacniania więzi i budowania nowych relacji w rodzinie.

Rodzinne pieczenie  i gotowanie nie wymaga specjalnych umiejętności ani przyrządów – wystarczy odrobina chęci – i przepisy. A te właśnie znajdziecie Państwu w Załączniku 2 - Mamo, ugotuj ze mną – proste przepisy do wspólnej przygody w kuchni, które  opracowała specjalnie dla Was pani Janetta Sidoruk – psychodietetyk. Nie dosyć, że proste, pyszne to na dodatek dietetyczne. Życzymy  słodkiej zabawy😉

 

DODATKOWO:

Tylko Dla Rodziców  gorąco polecam w wolnej chwili obejrzenie filmiku Wychowanie dzieci – 10 porad psychologa . Naprawdę  warto poświęcić  13 minut na posłuchanie rad eksperta – treści przekazane są bardzo przystępnie a dotyczą kluczowych kwestii warunkujących dobro Wasze i Waszego dziecka 😊.


ZDROWO I SPORTOWO W DOMU



  Do pobrania: