Zadania edukacyjne - środa 22.04
Zapraszamy do obejrzenia freblowskiego poranka godz.10.00
https://www.facebook.com/FROEBELpl/
WITAMY WAS
Z NOWYMI PROPOZYCJAMI ZABAW
„Uparty kogut"
Propozycją na dziś jest wysłuchanie przez dziecko opowiadania M. Strękowskiej – Zaremby „ Uparty kogut” (Załącznik 1) – ilustracje do niego są w książce „ Nowe przygody Olka i Ady” s.62 – 65 lub na stronie wydawnictwa https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=65
Po przeczytaniu opowiadania prowadzimy rozmowę z dzieckiem ukierunkowując je pytaniami, np.:
- Czy mama Olka i Ady była wcześniej na wsi?
- Z kim bawił się Olek?
- Co robiła Ada?
- Jaki ptak zainteresował się mamą? Dlaczego?
- Czym zajęli się tata z wujkiem?
- Jak mama przechytrzyła koguta?
- Czy naprawdę jej się to udało?
Ważne! Podczas słuchania opowiadań czy bajek bardzo ważne jest wykształcenie u dziecka umiejętności takiego skupienia uwagi, aby rozumiało i zapamiętało przekazywane treści. Podczas czytania proszę zwracać uwagę, czy dziecko nie „odpływa” gdzieś myślami ( wtedy można przerwać czytanie i zadać jakieś pytanie z przeczytanej już części – to zazwyczaj powoduje ponowną koncentrację 😊). Natomiast rozmawiając z dzieckiem pilnujemy, aby wypowiadało się zdaniami a nie pojedynczymi wyrazami.
Ćwiczenia z tekstem w książce (s.62-65) – dzieci młodsze słuchają tekstu znajdującego się pod ilustracjami, natomiast nasze starsze Kangurki mogą podjąć próbę samodzielnego głośnego czytania .
Piosenka na dobry humor
Gdacze kura: ko, ko, ko
Na wiejskim podwórku
Następna propozycja należy do ulubionych przez nasze Kangurki, czyli jest to działalność plastyczna.
W zależności od upodobań, zdolności w tym zakresie czy materiałów dostępnych w domu pracę można wykonać:
- tradycyjnie kredkami czy też farbami lub łączyć te techniki
- kolaż – bardzo lubiana technika przez dzieci, czyli tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw – mogą wycinać, wydzierać i naklejać je na papier łącząc z tradycyjnymi technikami ( podpowiedź – np. wycinanie z kolorowych czasopism zwierząt, domów, płotu, z włóczki np. trawa czy owieczka, wykorzystanie skrawków niepotrzebnych tkanin, dorysowywanie kredkami – dzieci mają niesamowite pomysły!)
- niekiedy dzieci potrzebują „punktu zaczepienia” – wtedy można np. wydrukować, albo poszukać w czasopismach jakiegoś jednego elementu np. konia, traktora czy kury, który sobie wytnie, naklei na kartkę a resztę już stworzy wyobraźnia dziecka…
A może ten pomysł ?
Ważne! Nożyczki, którymi dziecko wycina muszą być dobre, czyli:
- ostre ( tępymi szybciej się skaleczy niż ostrymi a przede wszystkim się zniechęci, kiedy nie będzie szło wycinanie )
- mieć zaokrąglone czubki i odpowiednią do ręki dziecka wielkość ( to po prostu widać czy nie są za małe lub za duże)
- dla dzieci leworęcznych - nożyczki z odwrotnie założonymi ostrzami.
- a przede wszystkim nie powinny posiadać żadnych udziwnień, typu dziwaczne rączki w wymyślnych kształtach czy jakieś niepotrzebne dodatkowe elementy.
Miłej zabawy i oczywiście czekamy na zdjęcia!
Trzymaj się prosto przedszkolaku!
Na koniec zestaw ćwiczeń, które wykonywane z Rodzicami pomogą Wam zachować piękną postawę i zdrowie😊
Do pobrania:
- Zalacznik 1 Uparty kogut.docx (14.51 KB)