Zadania edukacyjne - środa 22.04

 

Zapraszamy do obejrzenia freblowskiego poranka godz.10.00

https://www.facebook.com/FROEBELpl/

 

WITAMY WAS

Z NOWYMI PROPOZYCJAMI ZABAW

 

„Uparty kogut"

Propozycją na dziś jest wysłuchanie przez dziecko opowiadania M. Strękowskiej – Zaremby  „ Uparty kogut” (Załącznik 1) – ilustracje do niego są w książce „ Nowe przygody Olka i Ady” s.62 – 65 lub na stronie wydawnictwa  https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=65

Po przeczytaniu opowiadania prowadzimy rozmowę z dzieckiem ukierunkowując je pytaniami, np.:

  •  Czy mama Olka i Ady była wcześniej na wsi?
  • Z kim bawił się Olek?
  • Co robiła Ada?
  • Jaki ptak zainteresował się mamą? Dlaczego?
  • Czym zajęli się tata z wujkiem?
  • Jak mama przechytrzyła koguta?
  • Czy naprawdę jej się to udało?

Ważne!  Podczas słuchania opowiadań czy bajek bardzo ważne jest wykształcenie u dziecka umiejętności takiego skupienia uwagi, aby rozumiało  i zapamiętało przekazywane treści. Podczas czytania proszę zwracać uwagę, czy dziecko nie „odpływa” gdzieś myślami ( wtedy można przerwać czytanie i zadać jakieś pytanie z przeczytanej już części – to zazwyczaj  powoduje ponowną koncentrację 😊). Natomiast rozmawiając z dzieckiem pilnujemy, aby wypowiadało się zdaniami a nie pojedynczymi wyrazami.

Ćwiczenia z tekstem w książce (s.62-65) – dzieci młodsze słuchają tekstu znajdującego się pod ilustracjami, natomiast nasze starsze Kangurki mogą podjąć próbę samodzielnego głośnego czytania .

 

    Piosenka  na dobry humor

Gdacze kura: ko, ko, ko

 

Na wiejskim podwórku

Następna propozycja należy do ulubionych przez nasze Kangurki, czyli jest to działalność plastyczna.

W zależności od upodobań, zdolności w tym zakresie czy materiałów dostępnych w domu pracę można wykonać:

  • tradycyjnie kredkami czy też farbami lub łączyć te techniki
  • kolaż – bardzo lubiana technika przez dzieci, czyli tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw – mogą wycinać, wydzierać i naklejać je na papier łącząc z tradycyjnymi technikami ( podpowiedź – np. wycinanie z kolorowych czasopism zwierząt, domów, płotu, z włóczki np. trawa czy owieczka, wykorzystanie skrawków niepotrzebnych tkanin, dorysowywanie kredkami – dzieci mają niesamowite pomysły!)
  • niekiedy dzieci potrzebują „punktu zaczepienia” – wtedy można np. wydrukować, albo poszukać w czasopismach jakiegoś jednego elementu np. konia, traktora czy kury,  który sobie wytnie, naklei na kartkę a resztę już stworzy wyobraźnia dziecka…

A może ten pomysł ?

 

 

 

Ważne! Nożyczki, którymi dziecko wycina muszą być dobre, czyli:

- ostre ( tępymi szybciej się skaleczy niż ostrymi a przede wszystkim się zniechęci, kiedy nie będzie szło wycinanie )

- mieć zaokrąglone czubki i odpowiednią do ręki dziecka wielkość (  to po prostu widać czy nie są za małe lub za duże)

- dla dzieci leworęcznych - nożyczki z odwrotnie założonymi ostrzami.

- a przede wszystkim nie powinny posiadać żadnych udziwnień, typu dziwaczne rączki w wymyślnych kształtach czy jakieś niepotrzebne dodatkowe elementy.

Miłej zabawy i oczywiście czekamy na zdjęcia!

 

Trzymaj się prosto przedszkolaku!

Na koniec zestaw ćwiczeń, które wykonywane z Rodzicami pomogą Wam zachować piękną postawę i zdrowie😊

 

 

 

 

 



  Do pobrania: