Zadania edukacyjne - czwartek 23.04

Zapraszamy do obejrzenia freblowskiego poranka godz.10.00

https://www.facebook.com/FROEBELpl/

 

Witajcie  Kangurki!

Na poranną gimnastykę zapraszam Was piosenką „ Hop do góry!”

 

Matematyczne Kangurki

 

Pierwsza propozycja na dziś  ma za zadanie rozwijanie u dzieci umiejętność liczenia obiektów, numerowania ich oraz ustalania miejsca wybranego obiektu w uporządkowanym szeregu.

 

  1.  Licz dalej, licz wspak na miarce krawieckiej, na której są zaznaczone i ponumerowane płytki o długości 1 cm ( może być  popularny  centymetr krawiecki czy metrówka budowlana)

Dziecko pokazuje kolejne płytki i liczy je głośno. Dorosły też pokazuje płytki i razem z dzieckiem głośno liczy. Następnie osoba dorosła organizuje  dziecku taką serię ćwiczeń:

  • Wymienia liczbę np.16, dziecko odszukuje ją na miarce. Jest szesnaście, licz dalej. Dziecko liczy np. do 30.
  • Wymienia liczbę np. 9, dziecko ją odszukuje. Mówi: Jest dziewięć, będziemy liczyć do tyłu, wspak i razem z dzieckiem liczy: osiem, siedem, sześć, pięć itd.
  • Wymienia dwie liczby, np. 11 i 22, dziecko odszukuje je i pokazuje na miarce. Dorosły proponuje : Liczymy od jedenastu do dwudziestu dwóch.

Takich ćwiczeń organizujemy dziecku kilkanaście.

  1. Liczenie stron w książce.

Dziecko ogląda książkę i ustala: To jest okładka, to strona tytułowa, a to kolejne kartki, które mają numerowane strony. Następnie dziecko odszukuje daną stronę ( dorosły określa, którą ) w swojej książce i przewracając kartki, liczy dalej strony. Potem liczy wspak od wskazanej przez dorosłego strony

Propozycje zaczerpnięte z publikacji niekwestionowanego autorytetu w dziedzinie rozwijania u dzieci pojęć matematycznych – prof. E Gruszczyk – Kolczyńskiej.

 

Uczymy się liczyć również w języku angielskim

 

 

Co słychać na wsi?

Tego dowiecie się z programu edukacyjnego z serii Domowe przedszkole

       https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

 

Bąbelkowy relaks

Na koniec proponujemy zabawę z folią bąbelkową np. z puszystej koperty, która oprócz doskonałej zabawy obniża nadmierne napięcie mięśniowe, integruje odruch chwytny Robinsona, usprawnia małą motorykę a tym samym przygotowuje do nauki pisania.

Przygotowany kawałek folii bąbelkowej dajemy dziecku i prosimy:

- Naciskaj bąbelki kolejno każdym palcem jednej ręki ( kciuk i wskazujący, kciuk i środkowy, kciuk i serdeczny, kciuk i mały palec), potem drugiej i oburącz.

W trakcie zabawy można włączyć umiarkowanie cicho muzykę klasyczną.

 

 

 

 

dodatkowo:

Ćwiczenia w kartach pracy cz.4, s.6-9 Nowe przygody Olka i Ady