Zadania edukacyjne - czwartek 23.04
Zapraszamy do obejrzenia freblowskiego poranka godz.10.00
https://www.facebook.com/FROEBELpl/
Witajcie Kangurki!
Na poranną gimnastykę zapraszam Was piosenką „ Hop do góry!”
Matematyczne Kangurki
Pierwsza propozycja na dziś ma za zadanie rozwijanie u dzieci umiejętność liczenia obiektów, numerowania ich oraz ustalania miejsca wybranego obiektu w uporządkowanym szeregu.
- Licz dalej, licz wspak na miarce krawieckiej, na której są zaznaczone i ponumerowane płytki o długości 1 cm ( może być popularny centymetr krawiecki czy metrówka budowlana)
Dziecko pokazuje kolejne płytki i liczy je głośno. Dorosły też pokazuje płytki i razem z dzieckiem głośno liczy. Następnie osoba dorosła organizuje dziecku taką serię ćwiczeń:
- Wymienia liczbę np.16, dziecko odszukuje ją na miarce. Jest szesnaście, licz dalej. Dziecko liczy np. do 30.
- Wymienia liczbę np. 9, dziecko ją odszukuje. Mówi: Jest dziewięć, będziemy liczyć do tyłu, wspak i razem z dzieckiem liczy: osiem, siedem, sześć, pięć itd.
- Wymienia dwie liczby, np. 11 i 22, dziecko odszukuje je i pokazuje na miarce. Dorosły proponuje : Liczymy od jedenastu do dwudziestu dwóch.
Takich ćwiczeń organizujemy dziecku kilkanaście.
- Liczenie stron w książce.
Dziecko ogląda książkę i ustala: To jest okładka, to strona tytułowa, a to kolejne kartki, które mają numerowane strony. Następnie dziecko odszukuje daną stronę ( dorosły określa, którą ) w swojej książce i przewracając kartki, liczy dalej strony. Potem liczy wspak od wskazanej przez dorosłego strony
Propozycje zaczerpnięte z publikacji niekwestionowanego autorytetu w dziedzinie rozwijania u dzieci pojęć matematycznych – prof. E Gruszczyk – Kolczyńskiej.
Uczymy się liczyć również w języku angielskim
Co słychać na wsi?
Tego dowiecie się z programu edukacyjnego z serii Domowe przedszkole
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831
Bąbelkowy relaks
Na koniec proponujemy zabawę z folią bąbelkową np. z puszystej koperty, która oprócz doskonałej zabawy obniża nadmierne napięcie mięśniowe, integruje odruch chwytny Robinsona, usprawnia małą motorykę a tym samym przygotowuje do nauki pisania.
Przygotowany kawałek folii bąbelkowej dajemy dziecku i prosimy:
- Naciskaj bąbelki kolejno każdym palcem jednej ręki ( kciuk i wskazujący, kciuk i środkowy, kciuk i serdeczny, kciuk i mały palec), potem drugiej i oburącz.
W trakcie zabawy można włączyć umiarkowanie cicho muzykę klasyczną.
dodatkowo:
Ćwiczenia w kartach pracy cz.4, s.6-9 Nowe przygody Olka i Ady