Zadania edukacyjne - poniedziałek 11.05

 

Witajcie Kangurki.

Mam nadzieję, że odpoczęliście i nabraliście nowych sił do zabawy i nauki. Dzisiaj na podstawie bajki o pewnej żabie spróbujemy zapoznać się z nową literą .  Posłuchajcie i odpowiedzcie na pytania.

 

 

1.Historia Pewnej Żaby - Bajka -  to barwna i pełna humoru, rymowana opowieść o perypetiach pewnej żaby.

 

 

 

 

  • Jakie zwierzątka wystąpiły w bajce?
  • Co poradziła ropucha żabce?
  • Jak postąpił krecik?
  • Co zrobiła żaba?
  • Kto był głównym bohaterem bajki?  (wyodrębnienie wyrazu podstawowego( żaba  )
  1. Analiza i synteza słuchowa słowa żaba:
  • Podziel słowo żaba na sylaby, następnie na głoski. Policz ile jest sylab, a ile głosek w tym słowie.

 

 

  • W jakich jeszcze innych słowach słyszysz głoskę ż – na początku, w środku czy na końcu wyrazu?

Wszystkie wyszukane wyrazy dziecko dzieli na sylaby, wyrazy o prostej budowie dzieli na głoski.

( Pamiętamy, że głoskę mówimy i słyszymy, literę piszemy i widzimy).

 

Demonstracja litery ż – małej i dużej, pisanej i drukowanej – proszę omówić z dzieckiem wygląd litery, zwrócić uwagę na kierunki jej pisania oraz miejsce w liniaturze.

 

Dzieci starsze zachęcam do podjęcia prób czytania tekstu z książki z nowo poznaną literką.

2.Zapraszamy również do obejrzenia bajki edukacyjnej - Nauka Alfabetu -  Litera Ż - polskie litery abecadło dla dzieci.

 

 

 

 

    1. W tym  filmiku poznacie naukę pisania - literki  ż, zwróćcie uwagę do których liter jest podobna a czym się różni.

 

 

 

Ćwiczenia w kartach pracy

Dzieci starsze -Litery i liczby cz.2, s.64 – 67

Dzieci młodsze - Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia, s.68 -71

    1. Na koniec zatańczmy,,TANIEC ZYGZAK”- zabawy taneczne przy zespole „Wygibasy z naszej klasy”