Zadania edukacyjne - poniedziałek 11.05
Witajcie Kangurki.
Mam nadzieję, że odpoczęliście i nabraliście nowych sił do zabawy i nauki. Dzisiaj na podstawie bajki o pewnej żabie spróbujemy zapoznać się z nową literą . Posłuchajcie i odpowiedzcie na pytania.
1.Historia Pewnej Żaby - Bajka - to barwna i pełna humoru, rymowana opowieść o perypetiach pewnej żaby.
- Jakie zwierzątka wystąpiły w bajce?
- Co poradziła ropucha żabce?
- Jak postąpił krecik?
- Co zrobiła żaba?
- Kto był głównym bohaterem bajki? (wyodrębnienie wyrazu podstawowego( żaba )
- Analiza i synteza słuchowa słowa żaba:
- Podziel słowo żaba na sylaby, następnie na głoski. Policz ile jest sylab, a ile głosek w tym słowie.
- W jakich jeszcze innych słowach słyszysz głoskę ż – na początku, w środku czy na końcu wyrazu?
Wszystkie wyszukane wyrazy dziecko dzieli na sylaby, wyrazy o prostej budowie dzieli na głoski.
( Pamiętamy, że głoskę mówimy i słyszymy, literę piszemy i widzimy).
Demonstracja litery ż – małej i dużej, pisanej i drukowanej – proszę omówić z dzieckiem wygląd litery, zwrócić uwagę na kierunki jej pisania oraz miejsce w liniaturze.
Dzieci starsze zachęcam do podjęcia prób czytania tekstu z książki z nowo poznaną literką.
2.Zapraszamy również do obejrzenia bajki edukacyjnej - Nauka Alfabetu - Litera Ż - polskie litery abecadło dla dzieci.
-
- W tym filmiku poznacie naukę pisania - literki ż, zwróćcie uwagę do których liter jest podobna a czym się różni.
Ćwiczenia w kartach pracy
Dzieci starsze -Litery i liczby cz.2, s.64 – 67
Dzieci młodsze - Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia, s.68 -71
-
- Na koniec zatańczmy,,TANIEC ZYGZAK”- zabawy taneczne przy zespole „Wygibasy z naszej klasy”