Zadania edukacyjne - wtorek 12.05

Witajcie Kangurki.

 

 

Na początek przywitamy się naszą piosenką, którą nieraz śpiewaliśmy w przedszkolu. Mam nadzieję, że jeszcze pamiętacie. A więc przygotujcie rączki i zaczynamy.

Piosenka Aramm zam zam

 

 

ZABAWY MATEMATYCZNE

 „Ukryte rytmy” -  Zabawa rozwija spostrzegawczość niezbędną w nauce rozpoznawania liter i cyfr, a także umiejętności matematyczne, w tym umiejętność logicznego myślenia.

‒ przygotuj makaron w trzech rodzajach, np. kokardki, muszelki i rurki. Ułóż dwa kawałki makaronu, np. kokardkę i rurkę, i powtórz ten układ jeszcze dwa razy, np.: kokardka, rurka, kokardka, rurka, kokardka, rurka. Poproś dziecko, żeby odgadło rytm i ułożyło jego dalszy ciąg. W zależności od możliwości dziecka możesz układać makaron kierując poszczególne kawałki w górę, w dół, w dowolną stronę itp., a także układać rytm z większej liczby elementów (trzech, czterech, pięciu).Oprócz rytmów możecie układać inne wzory.

Ważne, aby układ elementów był powtórzony trzykrotnie, dzięki czemu dziecko będzie mogło dostrzec rytm.

Uwaga –  makaron możesz zastąpić każdą inną rzeczą , którą masz w domu np. .guziki. nakrętki, klocki itp.

 

 

 

                        v   

 

 

 

                                                                             

 

LEWA – PRAWA

Jednym z obszarów z zakresu edukacji matematycznej, jaki poznają dzieci w wieku przedszkolnym, jest orientacja przestrzenna czyli między innymi odróżnianie strony lewej od prawej.

Aby sprawdzić czy Twoje,  dziecko nie ma z tym problemu, można  przeprowadzić niżej przedstawione ćwiczenie.

Do zadania potrzebna jest kartka papieru.

OPIS:

Połóż dłonie na górnych rogach kartki

Klepnij lewy róg, klepnij prawy

Połóż dłonie na dolnych rogach kartki

Klepnij lewy róg, klepnij prawy

Połóż prawą dłoń na środek kartki

Weź do ręki pisak i rysuj kreski tak jak ci powiem

Najpierw od góry na dół (zaczynamy od góry na środku kartki)

Teraz z dołu do góry

Z lewego brzegu do prawego

Z prawego do lewego

Pokaż palcem lewy górny róg (wskazujemy lewą ręką) i poszukaj wzrokiem

prawego dolnego rogu. Połącz je kreską

Pokaż palcem lewy dolny róg, poszukaj wzrokiem prawego górnego i je połącz.

 

Ćwiczenia przedstawiono na poniższym rysunku.

                                     


Kochani, zapewne codziennie korzystacie ze słonecznej pogody i wychodzicie z rodzicami na spacery. Podczas takiego spaceru też można czegoś się nauczyć.

Oto moja propozycja:                         

 

„Jak daleko…”- zapraszamy dzieci do mierzenia odległości pomiędzy np. drzewami, krzewami innymi obiektami rożnymi sposobami: znalezionym patykiem, krokami, skokami obunóż, stopa za stopą. Rodzic lub dziecko może w sposób umowny zapisywać pomiary. Podobne zabawy w mierzenie można przeprowadzić w domu, np. mierzenie długości korytarza, klatki schodowej, dywanu, blatu stołu- wówczas zastosujcie też inne sposoby pomiaru: dłonie, rolki po ręczniku papierowym, sznurek, szalik itp.).

 

Dalekich spacerów Wam życzę i dużo słońca. Możecie wysłać zdjęcia jak spędzacie czas poza domem.

 

 

 

Dodatkowo

1.Oblicz łączną liczbę oczek na kostkach – dodawanie w zakresie 10 (załącznik 1 -dodawanie)

2.Pokoloruj wg. instrukcji (załącznik 2- cyfry i liczby)

 



  Do pobrania: