Zadania edukacyjne - wtorek 12.05
Witajcie Kangurki.
Na początek przywitamy się naszą piosenką, którą nieraz śpiewaliśmy w przedszkolu. Mam nadzieję, że jeszcze pamiętacie. A więc przygotujcie rączki i zaczynamy.
Piosenka Aramm zam zam
ZABAWY MATEMATYCZNE
„Ukryte rytmy” - Zabawa rozwija spostrzegawczość niezbędną w nauce rozpoznawania liter i cyfr, a także umiejętności matematyczne, w tym umiejętność logicznego myślenia.
‒ przygotuj makaron w trzech rodzajach, np. kokardki, muszelki i rurki. Ułóż dwa kawałki makaronu, np. kokardkę i rurkę, i powtórz ten układ jeszcze dwa razy, np.: kokardka, rurka, kokardka, rurka, kokardka, rurka. Poproś dziecko, żeby odgadło rytm i ułożyło jego dalszy ciąg. W zależności od możliwości dziecka możesz układać makaron kierując poszczególne kawałki w górę, w dół, w dowolną stronę itp., a także układać rytm z większej liczby elementów (trzech, czterech, pięciu).Oprócz rytmów możecie układać inne wzory.
Ważne, aby układ elementów był powtórzony trzykrotnie, dzięki czemu dziecko będzie mogło dostrzec rytm.
Uwaga – makaron możesz zastąpić każdą inną rzeczą , którą masz w domu np. .guziki. nakrętki, klocki itp.
v
LEWA – PRAWA
Jednym z obszarów z zakresu edukacji matematycznej, jaki poznają dzieci w wieku przedszkolnym, jest orientacja przestrzenna czyli między innymi odróżnianie strony lewej od prawej.
Aby sprawdzić czy Twoje, dziecko nie ma z tym problemu, można przeprowadzić niżej przedstawione ćwiczenie.
Do zadania potrzebna jest kartka papieru.
OPIS:
✓ Połóż dłonie na górnych rogach kartki
✓ Klepnij lewy róg, klepnij prawy
✓ Połóż dłonie na dolnych rogach kartki
✓ Klepnij lewy róg, klepnij prawy
✓ Połóż prawą dłoń na środek kartki
✓ Weź do ręki pisak i rysuj kreski tak jak ci powiem
✓ Najpierw od góry na dół (zaczynamy od góry na środku kartki)
✓ Teraz z dołu do góry
✓ Z lewego brzegu do prawego
✓ Z prawego do lewego
✓ Pokaż palcem lewy górny róg (wskazujemy lewą ręką) i poszukaj wzrokiem
prawego dolnego rogu. Połącz je kreską
✓ Pokaż palcem lewy dolny róg, poszukaj wzrokiem prawego górnego i je połącz.
Ćwiczenia przedstawiono na poniższym rysunku.
Kochani, zapewne codziennie korzystacie ze słonecznej pogody i wychodzicie z rodzicami na spacery. Podczas takiego spaceru też można czegoś się nauczyć.
Oto moja propozycja:
„Jak daleko…”- zapraszamy dzieci do mierzenia odległości pomiędzy np. drzewami, krzewami innymi obiektami rożnymi sposobami: znalezionym patykiem, krokami, skokami obunóż, stopa za stopą. Rodzic lub dziecko może w sposób umowny zapisywać pomiary. Podobne zabawy w mierzenie można przeprowadzić w domu, np. mierzenie długości korytarza, klatki schodowej, dywanu, blatu stołu- wówczas zastosujcie też inne sposoby pomiaru: dłonie, rolki po ręczniku papierowym, sznurek, szalik itp.).
Dalekich spacerów Wam życzę i dużo słońca. Możecie wysłać zdjęcia jak spędzacie czas poza domem.
Dodatkowo
1.Oblicz łączną liczbę oczek na kostkach – dodawanie w zakresie 10 (załącznik 1 -dodawanie)
2.Pokoloruj wg. instrukcji (załącznik 2- cyfry i liczby)
Do pobrania:
- cyfry liczby.docx (134.09 KB)
- dodawanie.pdf (420.85 KB)