Wtorek 12.05.2020

Zapraszamy do obejrzenia freblowskiego poranka godz.10.00

https://www.facebook.com/FROEBELpl/


Kochany Króliczku!

Dziś znów wybieramy się na łąkę!

 1. Obejrzyj bajkę i film o owadach i poznaj małych mieszkańców łąki.

 

Jakich mieszkańców łąki poznałeś? Spróbuj wymienić.

 

 2. Przenieś się teraz na łąkę i naśladuj poznane owady i innych mieszkańców łąki, dmuchaj na napotkane kwiaty...

  Opowieść ruchowa z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacerkiem po łące”

Jest piękny wiosenny dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer na pobliską łąkę ( dzieci maszerują parami w różnych kierunkach sali). Słońce mocno świeci, a wiatr rozdmuchiwał nasiona roślin ( dzieci chodzą na czworakach i dmuchają na rośliny). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła. Nagle dzieci usłyszały pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami szukając najpiękniejszych aby zebrać z nich nektar( dzieci latają jak pszczółki, machając rekami- skrzydełkami), wesoło bzyczały nawołując się nawzajem.( naśladują bzyczenie pszczół: bzz, bzz). Na listkach kończyny siedziały koniki polne poruszając śmiesznie łapkami (dzieci siedzą poruszają w dowolny sposób kończynami), cykając cichutko( naśladują dźwięk: cyt, cyt). Nagle nie wiadomo z kąt pojawiły się żaby( dzieci naśladują skakanie żabek), kumkały głośno ( naśladują kumkanie: kum, kum, kum) jakby ostrzegały się przed jakimś niebezpieczeństwem. Miały rację, że były takie zdenerwowane bo na łące pojawiły się bociany, chodziły unosząc wysoko nogi ( naśladują chód bociana) rozglądając się na boki, co chwilę przystawały i pochylały się do przodu jakby czegoś szukały w trawie. Ponieważ niczego nie mogły znaleźć –złe klekotały( naśladują głos bociana: kle, kle). Wysoko nad łąką krążył skowronek śpiewając wiosenną piosenkę ( naśladują głos skowronka: dzyń, dzyń), odpowiadał mu wróbel ( naśladują głos wróbla: ćwir, ćwir), który poszukiwał pokarmu dla swoich głodnych dzieci. Czekały one niedaleko w gniazdku piszcząc: pi, pi, pi. Nad łąką latały kolorowe motyle, co pewien czas siadając na kwiatach ( dzieci naśladują ruch latających motylków). Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami szumiąc wesołe piosenki szszszsz.....szszsz....szszuuu.
Nagle zerwał się wiatr i na niebie ukazała się wielka czarna chmura. Wszystkie zwierzątka schowały się, a dzieci pobiegły do przedszkola.

 3. Karty pracy dla chętnych.

       załącznik

  •   policz owady i pokoloruj najmniejszego i największego
  •   popraw po śladzie motylka i pokoloruj go

Pa, pa!

Pani Beata

Króliczku, pamiętaj o gimnastyce!

ZDROWO I SPORTOWO

http://zdrowoisportowo.edu.pl/2020/04/15/sportowe-wskazowki-dla-twojego-dziecka/



  Do pobrania: