Zadania edukacyjne - piątek 17.04
Zapraszamy do obejrzenia freblowskiego poranka godz.10.00
https://www.facebook.com/FROEBELpl/
Z okazji zbliżających się prawosławnych Świąt Wielkanocnych życzymy:
A oto propozycje na weekend. Na początek coś od p. Natalii z rytmiki:
1. „ZABAWY Z RYTMEM”
Dzieci mogą w tych ćwiczeniach grać na drewnianych łyżkach, pałeczkach, przedmiotach codziennego użytku bądź instrumentach.
- Echo rytmiczne – rodzic gra/klaszcze jakiś rytm, zadaniem dziecka jest powtórzyć to jak echo. Można również się zamienić – dziecko tworzy rytm, a rodzic powtarza;
- Zagraj godziny – ile liczb mamy w zegarze? Dzieci z muzyką chodzą po pokoju. W czasie pauzy zatrzymują się, a rodzic mówi liczbę od 1 do 12 – dzieci uderzają tyle samo razy w instrument.
- Instrumentacja, granie na swoim ciele, ruch do muzyki klasycznej:
W.A. Mozart – Rondo Alla Turca
D. Kabalevsky – Comedians Galop np. 2
2. „ROBIMY ZAKUPY”
Przygotujcie gazetki reklamowe ze sklepu spożywczego lub kartkę i kredki. Zadaniem dziecka będzie:
- przygotowanie obrazkowej listy zakupów
- posegregowanie ich wg ustalonej kategorii (segregowanie, tworzenie zbiorów), np. produkty mleczne (nabiał), pieczywo i produkty zbożowe, mięso, chemia itp.
Jeśli nie macie dostępu do gazetek, można samodzielnie narysować i wyciąć potrzebne produkty. Ustalcie, ile czego będzie Wam potrzebne (policzcie ilość produktów- sztuki, kilogramy)
3. „SKACZĄCE JAJO” - doświadczenie chemiczne.
Najpierw musimy usunąć skorupkę, w tym celu zanurzamy jajko w occie na 24 godziny, następnie wycieramy delikatnie i dokładnie. Badamy właściwości naszego jajka, możemy próbować bardzo delikatnie i ostrożnie naciskać na jajko, odbijać nim- zachowuje się ono trochę, jak kauczukowa piłeczka. Błona jajka jest bardzo wytrzymała i lekko przezroczysta. Gołym okiem widać “pływające” żółtko. Zachęcamy do podświetlania jajka przy użyciu latarki, wtedy zobaczymy jego zawartość bez naruszania błony.
DODATKOWO:
Jeżeli w weekend będzie doskwierać nuda proponujemy:
- zagranie w grę, którą sami stworzycie:
„WYPRAWA ZAJĄCZKÓW” - Przygotujcie większą kartkę i narysujcie na niej pola do gry, ponumerujcie je lub oznaczcie niektóre z nich znakami specjalnymi (jajko, gwiazdka, czerwona kropka- dowolna ikonka), zaznaczcie wyraźnie start i metę; wymyślcie wspólnie zadania, które mogą spotkać bohaterów na drodze oraz ustalcie reguły gry; pokolorujcie planszę; przygotujcie dowolne pionki i kostkę do gry, zagrajcie wspólnie z rodzeństwem, rodzicami, pamiętajcie o zasadach fair play!
- wykonanie zadań z karty pracy „WIOSNA” s.14,15 i 17
Miłej zabawy i słonecznego weekendu.
Widzimy się w poniedziałek
Zdrowej i spokojnej Wielkanocy