Zadania edukacyjne - piątek 15.05.
Zapraszamy do obejrzenia freblowskiego poranka godz.10.00
https://www.facebook.com/FROEBELpl/
WITAJCIE W PIĄTEK. PRZED NAMI WEEKEND.
ZACHĘCAMY DO WYCIECZKI NA ŁĄKĘ.
NIESTETY NIE MOŻEMY PÓJŚĆ CAŁĄ GRUPĄ, ALE MOŻECIE WYBRAĆ SIĘ Z RODZINĄ.
A oto propozycje na dziś:
1. "Poćwicz z żabką różne minki" - gimnastyka buzi i języka:
2. "Jak kijanka stała się żabą" - opowiadanie,
Rodzicu przeczytaj tekst „ Jak kijanka żabką się stała” a następnie wspólnie obejrzycie filmy, a dowiecie się jak z kijanki powstaje żaba.
Nad stawem w wysokich trzcinach mieszkała żabia rodzina: tata-żabka, mama-żabka oraz siwa żabka-babka. Co robili? Pływali. Jak mówili? Kumkali.
W tej rodzinie kiedyś z ranka urodziła się kijanka: czarna, mała, z tyłu ogon,
niepodobna do nikogo, ni to ryba, ni to żaba. Co wyrośnie z tego szkraba?
Tata co dzień przed śniadaniem dyrygował żab kumkaniem. Lecz kijanka nie kumkała. A dlaczego? Bo nie chciała.
- Czemu nie chcesz śpiewać? Powiedz?
- Ja chcę śpiewać, lecz jak słowik.
Tata-żaba z mamą-żabką co dzień w wodzie pływał „żabką”. A kijanka biedna płacze:
- Ja chcę pływać, lecz inaczej.
Aż nareszcie kiedyś z ranka odmieniła się kijanka. Nie wiadomo, w którą stronę uciekł czarny jej ogonek. Wdzięcznie w wodę dała nurka, spadła z córki żabia skórka.
Odtąd tak, jak inne żabki miała cztery zręczne łapki i jak liść zielony fraczek.
Głośno kumka, pięknie skacze i codziennie pływa „żabką” z tatą, mamą oraz babką.
A teraz zapraszamy do obejrzenia filmów o cyklu rozwoju żaby:
3. "Bąki z łąki" - osłuchanie z piosenką
Puchatku, jeśli jeszcze nie masz dość to zachęcamy do uzupełnienia kart pracy:
- KARTY_PRACY_-_zestaw.pdf
- i jeszcze utrwalenie liter:
Zamaluj lub pokaż te litery, które są potrzebne do napisania wyrazu w ramce