Zadania edukacyjne - poniedziałek

Pomóż dziecku czytać polecenia w kartach pracy.  Kontroluj jego pracę. Motywuj i wspieraj.

 

  1. Pierwiosnek – przeczytajcie dziecku wiersz W. Broniewskiego i poproście aby dziecko wypowiedziało się na temat jego treści; zwróćcie uwagę na pierwsze oznaki wiosny: skowronek, bocian, pierwsze wiosenne kwiaty, bazie – kotki, dłuższe dni a coraz krótsze noce, zmiany pogody itp (wiersz w załączniku)
  2. Otwórzcie kartę pracy na stronie 22 i zademonstrujcie dziecku literkę „w, W”
  • Wypowiedzcie cały  wyraz „wazon”;
  • Podzielcie wyraz na sylaby (policzcie ile jest sylab w wyrazie) a następnie na głoski;  policzcie głoski w wyrazie podstawowym;
  • Podawanie przykładowych wyrazów z taką samą głoską w nagłosie – jak w wyrazie podstawowym „w”
  • Podawanie przykładowych wyrazów z głoską odpowiadającą wprowadzanej literze w innych pozycjach: w śródgłosie i wygłosie.
  • Zademonstrujcie nową literę pisaną małą i wielką – porównajcie wygląd z literą drukowaną.
  •  Pokażcie sposób pisania litery – bez liniatury i w liniaturze,

- zwrócenie uwagi  na kierunek pisania.

- omówcie  miejsce zapisu litery małej i wielkiej w liniaturze posługując się pojęciami: pole górne, środkowe, dolne.

  1. Wykonajcie z dzieckiem kolejne zadania ze strony22 , 23
  2. Kąciki zabawowo- zadaniowe. Twórczy: „Pożegnanie  bałwanków”- lepienie z mas plastycznych ( masa solna) zabarwionych farbą plakatową lub przyprawami (curry, kurkuma, kakao itp.)

Przepis na masę solną: 1 szklanka mąki pszennej 1 szklanka soli 1 szklanka wody Wyrabiać w rękach aż masa nie będzie się kleiła do rąk

 

POZWÓL DZIECKU SAMODZIELNIE WYKONAĆ MASĘ SOLNĄ

 

Dodatkowo:

  • Przeczytajcie z dziećmi opowiadanie.
  • Podkreślcie rolę dziecka w zachowaniu bezpieczeństwa , niech dziecko poczuje, że samo przyczynia się do poprawy sytuacji - dzięki temu stanie się spokojniejsze.

Ilustrowane opowiadanie o koronawirusie

 

 

ZDROWO I SPORTOWO PODCZAS POBYTU W DOMU

 



  Do pobrania: