Zadania edukacyjne - poniedziałek
Pomóż dziecku czytać polecenia w kartach pracy. Kontroluj jego pracę. Motywuj i wspieraj.
- Pierwiosnek – przeczytajcie dziecku wiersz W. Broniewskiego i poproście aby dziecko wypowiedziało się na temat jego treści; zwróćcie uwagę na pierwsze oznaki wiosny: skowronek, bocian, pierwsze wiosenne kwiaty, bazie – kotki, dłuższe dni a coraz krótsze noce, zmiany pogody itp (wiersz w załączniku)
- Otwórzcie kartę pracy na stronie 22 i zademonstrujcie dziecku literkę „w, W”
- Wypowiedzcie cały wyraz „wazon”;
- Podzielcie wyraz na sylaby (policzcie ile jest sylab w wyrazie) a następnie na głoski; policzcie głoski w wyrazie podstawowym;
- Podawanie przykładowych wyrazów z taką samą głoską w nagłosie – jak w wyrazie podstawowym „w”
- Podawanie przykładowych wyrazów z głoską odpowiadającą wprowadzanej literze w innych pozycjach: w śródgłosie i wygłosie.
- Zademonstrujcie nową literę pisaną małą i wielką – porównajcie wygląd z literą drukowaną.
- Pokażcie sposób pisania litery – bez liniatury i w liniaturze,
- zwrócenie uwagi na kierunek pisania.
- omówcie miejsce zapisu litery małej i wielkiej w liniaturze posługując się pojęciami: pole górne, środkowe, dolne.
- Wykonajcie z dzieckiem kolejne zadania ze strony22 , 23
- Kąciki zabawowo- zadaniowe. Twórczy: „Pożegnanie bałwanków”- lepienie z mas plastycznych ( masa solna) zabarwionych farbą plakatową lub przyprawami (curry, kurkuma, kakao itp.)
Przepis na masę solną: 1 szklanka mąki pszennej 1 szklanka soli 1 szklanka wody Wyrabiać w rękach aż masa nie będzie się kleiła do rąk
POZWÓL DZIECKU SAMODZIELNIE WYKONAĆ MASĘ SOLNĄ
Dodatkowo:
- Przeczytajcie z dziećmi opowiadanie.
- Podkreślcie rolę dziecka w zachowaniu bezpieczeństwa , niech dziecko poczuje, że samo przyczynia się do poprawy sytuacji - dzięki temu stanie się spokojniejsze.
Ilustrowane opowiadanie o koronawirusie
ZDROWO I SPORTOWO PODCZAS POBYTU W DOMU
Do pobrania:
- Pierwiosnek.docx (13.01 KB)