Zadania edukacyjne - czwartek 14.05

 

\

Zapraszamy na poranek freblowski

https://www.facebook.com/FROEBELpl/

Wartości rytmiczne. Dźwięki wysokie i niskie  „W podskokach”

zapraszam SÓWKI do nauki piosenki o skaczących nutkach

 „W krainie muzyki” – przeczytaj opowiadanie

Dawno, dawno temu, a może całkiem niedawno, daleko stąd, a może całkiem blisko w dużym domu, a może całkiem malutkim mieszkała dziewczynka  i chłopiec.
Ona miała na imię Małgosia, a on Jaś. Dzieci mieszkały w zaczarowanej krainie – tak im przynajmniej się wydawało.
W krainie tej wszędzie rozbrzmiewały dźwięki muzyki, po niebie tańczyły kolorowe nutki,
a wszystkie domy były zamykane i otwierane przy pomocy wiolinowych kluczy.
Dorośli w tej krainie całymi dniami grali na instrumentach i śpiewali, a dzieci całymi dniami słuchały muzyki i tańczyły.
Wszyscy byli bardzo szczęśliwi.

  • Dlaczego wszystkim mieszkańcom wydawało się, że mieszkają w „zaczarowanej krainie”?
  • Jak możemy nazwać tą krainę?
  • Kto z was chciałby mieszkać w tej krainie i dlaczego? - swobodne wypowiedzi dzieci.

smutne wydarzenie w krainie muzyki – słuchanie dalszego ciągu opowiadania.

Pewnego dnia zerwał się bardzo silny wiatr, który porwał wszystkie tańczące nutki. W ciągu kilku minut zrobiło się smutno i cicho. Żaden instrument nie zadźwięczał, nikt nie miał ochoty tańczyć ani śpiewać. Wszyscy chodzili pochmurni, źli i smutni.

A prawdziwy koniec opowiadania wyglądał tak:

Małgosia i Jaś długo zastanawiali się, co zrobić, żeby muzyka wróciła do ich zaczarowanej krainy. Chodzili po okolicy szukając nutek, które pomogłyby, wydobyć piękne dźwięki z instrumentów. Nagle Jaś wpadł na pomysł, że  sami mogliby wymyślić znaki, które pomogą im zagrać na instrumentach.
Wyciągnąl ołówek i narysował bardzo dziwne znaki.

- wymyśl zakończenie opowiadania……….

Instrumenty muzyczne, budowa i dźwięki – możesz ulepić z plasteliny instrument, który Ci się najbardziej podobał

 

a może tekturowa gitara????

Pobaw się z muzyką. Weź do ręki klocki i zagraj.

Memory - Instrumenty muzyczne. Ciekawa jestem w jakim czasie udało Ci się połączyć w pary wszystkie instrumenty. Pobaw się z rodzeństwem lub Rodzicem

https://wordwall.net/resource/1787258/memory-instrumenty-muzyczne

Nazwij instrumenty, podziel ich nazwy na sylaby a potem na głoski

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/genial.ly/5e7f923a4e751e0fc38e5e11/1588523308824-instrumenty.jpg

  • Praca z KP4.19a – pisanie po śladzie, zapisywanie dodawania;
  • Praca z KP4.19b – rysowanie odpowiednich symboli pod obrazkami przedstawiającymi sytuacje związane z hałasem;

Bajka Muzyczna: Calineczka

https://youtu.be/CUPpUKEhLFY

Kochane MĄDRE SÓWKI, Laura 21.05 czeka na urodzinowe życzenia.