Czwartek 01.04.2021r.

 

 

          Dziś jest pierwszy dzień kwietnia, a czy wiecie jaki to dzień? Tak dziś jest Prima Aprilis.

          Dowiedzcie się co Wasi koledzy mówią na ten temat:

        

 

 

             1.  Wysłuchanie  wiersza A. Widzowskiej „Wielkanoc”- dzieci w skupieniu słuchają wiersz czytanego przez rodzica lub opiekuna po wysłuchaniu starają się odpowiedzieć na pytania.

 

– Kurko, proszę, znieś jajeczka,

śnieżnobiałe lub brązowe,

ja z nich zrobię na Wielkanoc

cud-pisanki kolorowe.

 

Do koszyczka je powkładam,

z chlebkiem, babką lukrowaną,

potem pójdę je poświęcić

z bratem, siostrą, tatą, mamą.

 

Przy śniadaniu wielkanocnym

podzielimy się święconką

i buziaka dam mamusi,

zajączkowi i kurczątkom.

 

„Śmigus-dyngus!” – ktoś zawoła,

tatę wodą popryskamy,

mama będzie zmokłą kurką,

bo to poniedziałek lany!

              Pytania do wiersza:

              Z czego robi się pisanki? 
              Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego? 
              Co robimy w lany poniedziałek?

     

2. Piosenka „Święta Wielkanocne” – wysłuchaj piosenki i postaraj się wspólnie zaśpiewać i naśladować pokazywane ruchy.

 

 

 

3. „Coś dla relaksu”  - wykonanie masażyku.

Rodzic lub opiekun siada na dywanie, a dziecko siada za nim. Dziecko rysuje na plecach rodzica wzory zgodnie z poleceniami: paski poziome, paski pionowe, kropki, koła, kwadraty, trójkąty itp. Następnie następuje zamiana miejsc, ale rodzic nadal mówi głośno polecenia.

4. Praca z książką:

        Grupa Puchatki:  Otwórzcie książkę " Planeta dzieci” . Karta pracy  na stronie 51. Postaraj się odszukać na obrazkach owale. Narysuj je po śladzie. Pokoloruj obrazki, które kojarzą się ze Świętami Wielkanocnymi. Dorysuj drugą połowę kurczaczka i pisanki. Karat pracy na stronie 52. Przyjrzyj się symbolom na górze. Idź zgodnie z rytmem od miejsca wskazanego przez Helę. Narysuj drogę i odczytaj słowo, do którego dojdziesz.

       Grupa Kangurki: Otwórzcie książkę " Odkrywam siebie” Karta pracy cz. 3. Strona 59. Mówcie rymowankę i rysujcie po śladach jajek. „Jajeczko, jajeczko – będziesz pisaneczką”. Potem mówiąc rymowankę samodzielnie rysujcie kontury jajek. Przeczytaj tekst razem z rodzicem lub opiekunem, powtarzaj je. Zilustruj przeczytane zdania.

Karta pracy cz.3 na stronie 60. Rysuj po śladzie, bez odrywania kredki od kartki. Posłuchaj zagadek Barbary Szelągowskiej, postaraj się je rozwiązać.

 

                                                                                                                        Powodzenia !

                                                                                                                        Miłego dnia !