Czwartek 08.04.2021r

               Witamy Was serdecznie w czwartkowy poranek i zapraszamy do wspólnej przygody ze sportem.

1). Na początek trochę gimnastyki- ćwiczenia na równowagę. 

2). Wysłuchaj wiersza pt.  „Misiek Pysiek – chce być zdrowy i wesoły”.

 

Zamiast siedzieć przed ekranem

I grać wiecznie w gry te same,

Zmień tryb życia na sportowy,

Świat się stanie kolorowy.

Dzieci pokazują: Warto czasem iść na basen,

Lub rowerem ruszyć w trasę.

Czeka bramka, piłka, kort,

Uprawiamy razem sport.

 

Umiesz jeździć na dwóch kołach

Już wycieczka gna wesoła.

Świnka dziś najszybciej jedzie,

Zobacz znowu jest na przedzie

Dzieci pokazują: Warto czasem iść na basen,

Lub rowerem ruszyć w trasę.

Czeka bramka, piłka, kort,

Uprawiamy razem sport.

Małpka fika po drabinkach

Hula-hop rozkręca świnka.

Ćwiczył miś aż się zasapał,

Lecz kondycji trochę złapał.

Dzieci pokazują: Warto czasem iść na basen,

Lub rowerem ruszyć w trasę.

Czeka bramka, piłka, kort,

Uprawiamy razem sport.

Jeśli zostać chcesz piłkarzem

Wpisz się do drużyny marzeń

Zagraj z przyjaciółmi misia,

Wielki puchar zdobądź dzisiaj.

 

 Rozmowa z dziećmi na temat przesłania wiersza. Postarajcie się odpowiedzieć na kilka pytań.

  • Czy wiecie co się stało, gdy Misiek - Pysiek nie uprawiał żadnego sportu? -  Był otyły, smutny, zgarbiony, nie miał siły się bawić, chodzić do przedszkola.
  •  Jak byście opisali jego przyjaciół, którzy uprawiali ruch? - Są silni, zdrowi, weseli, chętni do zabawy, mają dobrą postawę, nie garbią się.
  •  Jak sądzicie, warto uprawiać sport? - Taaaak!
  • Jakie sporty występowały w opowiadaniu o Misiu Pysiu? - Ćwiczenie na drabinkach, kręcenie hula-hop.

3).Zachęcamy Was do zapoznania się z zasadami bezpiecznego poruszania się rowerem, hulajnogą i na rolkach. 

 

4). Zachęcamy Was do samodzielnego rysowania roweru, w filmiku znajdziecie praktyczne wskazówki.                                                                                            Powodzenia!!!

 
5). Praca z książką:
 
Grupa Puchatki: Drodzy Rodzice, Karty Pracy "Czytanie i pisanie " od str. 1 do str 62, oraz 67-70 były opracowane w przedszkolu bieżącego roku szkolnego. Jeżeli te strony w kartach pracy nie są uzupełnione, proszę w miarę możliwości o systematyczne uzupełnienie.
 
Grupa Mądre Sowy: Zadania znajdują się w załączniku.
 
Grupa Kangurki: Karta pracy część 3 strona 68. Posłuchajcie tekstu. Rysujcie po śladach torów, następnie nie odrywając ręki od kartki, rysujcie po śladach rysunków boków. Pokażcie ręką (jedną ręką, drugą ręką, obiema), jak przebiega górzysta droga.
Rysujcie po śladach górzystej drogi.
 
Karta pracy część 3 strona 65. Policzcie przedmioty w każdej ramce. Zaznaczcie ich liczbę w pustych okienkach. Dokończyć ozdabiania ramki. 
 Powodzenia!!!
   Miłej zabawy!!!
          Do zobaczenia jutro.
 
 


  Do pobrania: