Zadania edukacyjne - wtorek 31.03
Zapraszamy do obejrzenia poranka freblowskiego o godz.10.00
https://www.facebook.com/FROEBELpl/
I. Odkrywamy litery u, U
Drodzy Rodzice. Praca z naszymi wychowankami jest ukierunkowana wytycznymi zawartymi w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego dlatego też dzisiejsze zajęcia będą dotyczyły głównie dzieci starszych oraz chętnych dzieci młodszych. A nasze Kangurki są bardzo zainteresowane tym rodzajem zajęć – zawsze wręcz się dopominały o szybsze wprowadzanie kolejnych liter 😊!dlatego pomocne będą polecenia dla państwa, które zamieszczamy poniżej.
- Proszę opisz co przedstawia ilustracja ( załącznik 1 ) . Pytania pomocnicze np. :
- Co robi Ada?
- Jakie zwierzęta występują?
- Gdzie mieszkają pszczoły? ( wyodrębnienie wyrazu podstawowego ule )
- Analiza i synteza słuchowa słowa ule
- Podziel słowo ule najpierw na sylaby potem na głoski. Policz ile jest sylab, a ile głosek w słowie ule.
- Podaj inne wyrazy gdzie występuje głoska ,,u”(na początku, w środku, na końcu wyrazu)
( Uwaga ! proszę pamiętać, że głoskę mówimy i słyszymy a literę piszemy, co oznacza, że połączenia liter: ch, cz, dz, dż, dź, sz, rz oznaczają jedną głoskę — są to tzw. dwuznaki i jeżeli dziecko podzieli na głoski wyraz np. ucho u-ch-o, to robi to prawidłowo )
- Pamiętaj , że ,,u” jest samogłoską i oznaczamy kolorem czerwonym
POZNALIŚMY JUŻ WSZYSTKIE SAMOGŁOSKI
Demonstracja litery u (załącznik 1) – małej i dużej, pisanej i drukowanej – proszę omówić z dzieckiem wygląd litery, zwrócić uwagę na kierunki jej pisania oraz miejsce w liniaturze.
3. Zapraszam również do obejrzenia filmiku z nową literką
Do pobrania:
- karta pracy.pdf (0.99 MB)
- zalacznik 1.docx (357.11 KB)