Zadania edukacyjne - poniedziałek 4.05

 

Kochane Kangurki, Drodzy Rodzice

Witamy serdecznie po  majowym weekendzie😊.  Mamy nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi. Z nadesłanych zdjęć wynika, że oprócz zabaw i zajęć  w domu sporo przebywacie na świeżym powietrzu. Tak trzymajcie !!! Czekamy na nowe zdjęcia i wiadomości. Na Wasze cudowne uśmiechy…

Na rozgrzewkę proponuję ruch przy piosence „Skaczemy, biegniemy

 

 

Odkrywamy  literę    F

Zapraszamy do odkrywania kolejnej literki:

 Proszę posłuchaj wiersza:

 

  

Pytania :

  • O czym mówi wiersz?
  • Ile kolorów ma tęcza?
  • Kiedy powstaje tęcza?
  • Kto namalował tęczę i gdzie?
  • Co zapowiada tęcza?

Co słoneczko pożyczyło od kwiatów?  (wyodrębnienie wyrazu podstawowego farby )

  1. Analiza i synteza słuchowa słowa farby:
  • Podziel słowo farby na sylaby, następnie na głoski. Policz ile jest sylab, a ile głosek w tym słowie.

  • W jakich jeszcze innych słowach słyszysz głoskę f – na początku, w środku czy na końcu wyrazu?

Wszystkie wyszukane wyrazy dziecko dzieli na sylaby, wyrazy o prostej budowie dzieli na głoski.

  • Jak myślisz, czy głoska f to samogłoska czy spółgłoska?
  • Jak możesz to sprawdzić?

Dziecko powinno dojść do wniosku, że jest to spółgłoska i oznaczamy ją na niebiesko.

  1. Praca oparta o Załącznik 1

Demonstracja litery ł – małej i dużej, pisanej i drukowanej – proszę omówić z dzieckiem wygląd litery, zwrócić uwagę na kierunki jej pisania oraz miejsce w liniaturze.

Dzieci starsze zachęcam do podjęcia prób czytania tekstu z drugiej strony załącznika.

  1. Zapraszamy również do obejrzenia bajki edukacyjnej - Nauka Alfabetu - UBU poznaje literkę F

 

 

  1. Ćwiczenia w kartach pracy

Dzieci starsze Litery i liczby cz.2, s.58 – 61

Dzieci młodsze Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia, s.67

Można też wejść w karty pracy na stronę wydawnictwa za pomocą linku:

Dzieci starsze https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=61

Dzieci młodsze https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html#p=69

Miłego odkrywania 😊

Malujemy muzykę A. Vivaldiego

A teraz wygodnie usiądźcie albo połóżcie się i posłuchajcie:

 

 

 

Spróbujcie określić, jaka była ta muzyka: wesoła, smutna, szybka czy wolna? O czym myśleliście kiedy jej słuchaliście? A teraz chwyćcie farby i namalujcie to! I oczywiście przyślijcie nam zdjęcia prac. Czekamy!

 

 DODATKOWO:

Polecam akcję informacyjno - edukacyjną Wydziału Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Białymstoku we współpracy z Kuratorium Oświaty w Białymstoku oraz Nadleśnictwem Dojlidy, skierowaną do dzieci w wieku - 5-9 lat -  #zostańwdomu z Dobromisiem.

Jej celem jest promowanie odpowiedzialnych postaw wynikających z konieczności podporządkowania się dyscyplinie społecznej obowiązującej w czasie pandemii oraz popularyzowanie bezpiecznych i konstruktywnych sposobów spędzania wolnego czasu w domu. Co tydzień w poniedziałkowe popołudnie na stronie podlaskiej Policji będzie zamieszczana bajka edukacyjna. Uczestnictwo w inicjatywie polega na wykonaniu pracy plastycznej , plakatu, gry planszowej kolażu itp. w odniesieniu do bajki edukacyjnej, sfotografowanie pracy a następnie przesłanie jej zdjęcia na adres email: profilaktyka.wprew.kwp.@bk.policja.gov.pl. Wyróżnione prace będą zamieszczane na stronie podlaskiej Policji, zaś autorzy najciekawszych z nich otrzymają nagrody. Regulamin akcji oraz formularz zgłoszeniowy  w Załącznikach 2 i 3.

 

 

 

 



  Do pobrania: