Zadania edukacyjne - poniedziałek 4.05
Kochane Kangurki, Drodzy Rodzice
Witamy serdecznie po majowym weekendzie😊. Mamy nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi. Z nadesłanych zdjęć wynika, że oprócz zabaw i zajęć w domu sporo przebywacie na świeżym powietrzu. Tak trzymajcie !!! Czekamy na nowe zdjęcia i wiadomości. Na Wasze cudowne uśmiechy…
Na rozgrzewkę proponuję ruch przy piosence „Skaczemy, biegniemy”
Odkrywamy literę F
Zapraszamy do odkrywania kolejnej literki:
Proszę posłuchaj wiersza:
Pytania :
- O czym mówi wiersz?
- Ile kolorów ma tęcza?
- Kiedy powstaje tęcza?
- Kto namalował tęczę i gdzie?
- Co zapowiada tęcza?
Co słoneczko pożyczyło od kwiatów? (wyodrębnienie wyrazu podstawowego farby )
- Analiza i synteza słuchowa słowa farby:
- Podziel słowo farby na sylaby, następnie na głoski. Policz ile jest sylab, a ile głosek w tym słowie.
- W jakich jeszcze innych słowach słyszysz głoskę f – na początku, w środku czy na końcu wyrazu?
Wszystkie wyszukane wyrazy dziecko dzieli na sylaby, wyrazy o prostej budowie dzieli na głoski.
- Jak myślisz, czy głoska f to samogłoska czy spółgłoska?
- Jak możesz to sprawdzić?
Dziecko powinno dojść do wniosku, że jest to spółgłoska i oznaczamy ją na niebiesko.
- Praca oparta o Załącznik 1
Demonstracja litery ł – małej i dużej, pisanej i drukowanej – proszę omówić z dzieckiem wygląd litery, zwrócić uwagę na kierunki jej pisania oraz miejsce w liniaturze.
Dzieci starsze zachęcam do podjęcia prób czytania tekstu z drugiej strony załącznika.
- Zapraszamy również do obejrzenia bajki edukacyjnej - Nauka Alfabetu - UBU poznaje literkę F
- Ćwiczenia w kartach pracy
Dzieci starsze Litery i liczby cz.2, s.58 – 61
Dzieci młodsze Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia, s.67
Można też wejść w karty pracy na stronę wydawnictwa za pomocą linku:
Dzieci starsze https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=61
Dzieci młodsze https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html#p=69
Miłego odkrywania 😊
Malujemy muzykę A. Vivaldiego
A teraz wygodnie usiądźcie albo połóżcie się i posłuchajcie:
Spróbujcie określić, jaka była ta muzyka: wesoła, smutna, szybka czy wolna? O czym myśleliście kiedy jej słuchaliście? A teraz chwyćcie farby i namalujcie to! I oczywiście przyślijcie nam zdjęcia prac. Czekamy!
DODATKOWO:
Polecam akcję informacyjno - edukacyjną Wydziału Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Białymstoku we współpracy z Kuratorium Oświaty w Białymstoku oraz Nadleśnictwem Dojlidy, skierowaną do dzieci w wieku - 5-9 lat - #zostańwdomu z Dobromisiem.
Jej celem jest promowanie odpowiedzialnych postaw wynikających z konieczności podporządkowania się dyscyplinie społecznej obowiązującej w czasie pandemii oraz popularyzowanie bezpiecznych i konstruktywnych sposobów spędzania wolnego czasu w domu. Co tydzień w poniedziałkowe popołudnie na stronie podlaskiej Policji będzie zamieszczana bajka edukacyjna. Uczestnictwo w inicjatywie polega na wykonaniu pracy plastycznej , plakatu, gry planszowej kolażu itp. w odniesieniu do bajki edukacyjnej, sfotografowanie pracy a następnie przesłanie jej zdjęcia na adres email: profilaktyka.wprew.kwp.@bk.policja.gov.pl. Wyróżnione prace będą zamieszczane na stronie podlaskiej Policji, zaś autorzy najciekawszych z nich otrzymają nagrody. Regulamin akcji oraz formularz zgłoszeniowy w Załącznikach 2 i 3.
Do pobrania:
- Zalacznik 1 litera F.docx (1.01 MB)
- Zalacznik 2 regulamin akcji.docx (1.12 MB)
- Zalacznik 3 -wizerunek (1).docx (23.24 KB)