Wtorek 31.03.2020

Zapraszamy do obejrzenia freblowskiego poranka godz.10.00

https://www.facebook.com/FROEBELpl/

Witaj Króliczku!

 

  1. Na początek rozćwiczymy Twój języczek.

    Ćwiczenie usprawniające narządy artykulacyjne wierszyk: „Gimnastyka”:

    Rodzic mówi wierszyk a dziecko wykonuje ruchy języka opisane w wierszu. Można wykorzystać lusterko.

Na początku jest rozgrzewka,

Językowa wprzód wywieszka,

Cały język wyskakuje,

Wszystkim nam się pokazuje,

W dół i w górę,

W lewo, w prawo.

Pięknie ćwiczy!

Brawo! Brawo!

Język wargi oblizuje,

pięknie kółka wykonuje.

Popatrzymy do lusterka,

Jak się język bawi w berka.

Kto spróbuje z miną śmiałą,

Zwinąć język w rurkę małą?

Język ząbki poleruje

Każdy dotknie i wyczuje...

Może uda się ta sztuczka.

Trzeba uczyć samouczka.

 

2. Posłuchaj wierszyka o kotku. Twoim zadaniem jest naśladować kotka „miau" Rodzicu! Jest to wierszyk dźwiękonaśladowczy, odgrywający ważną rolę w rozwoju mowy.

(załącznik)

Co kotek miał– M. Kownacka

Mały Jasio kotka
Przy kominku spotkał.
Ukłonił się kapeluszem:
- porozmawiać z kotkiem muszę.
- Miał kotek siostrę?
- Miau.
- Miał kotek pazurki ostre?
- Miau.
Miał kotek mamę i tatę.
- Miau.
- Miał kotek na grzbiecie łatę?
- Miau.
I tak sobie przez godzinkę,
Rozmawiali przed kominkiem .


 

3. Zabawa „Czy słyszymy to samo?".

Dzieci kolejno wydają różne dźwięki: klaszczą, tupią, mlaszczą, kląskają... Potem te same odgłosy wydają z zatkanymi uszami. Podskończeniu ćwiczenia próbują porównać swoje wrażenia


 


 

4. Poznaj teraz wiersze J. Brzechwy. Posłuchaj:


 

 

 

 

Jak bawiłeś się oglądając ten filmik? Czy rozbawiły Cię wierszyki, które słyszałeś?

 

  1. Rozmowa z dziećmi na temat uczuć i emocji, które mamy w sobie w zależności od różnych sytuacji.

     

    Co to są uczucia?, Gdzie rodzą się uczucia?

    Przedstawienie dzieciom definicji emocji – dostosowanej do wieku i możliwości dzieci.

    Emocje to coś co rodzi się w naszym sercu, poprzez różne sytuacje i okoliczności, których jesteśmy uczestnikami - ich źródłem jest wszystko co nas otacza. Emocje nie są ani dobre ani złe. Nie podlegają ocenie moralnej, zatem każdy ma prawo czuć się szczęśliwy jak i zły. Najważniejsze jest to co robimy z tymi emocjami czy i w jaki sposób pokarzemy nasze emocje innym.

 

  1. Moja minka- rysunek.

    Teraz już wiesz jak przedstawić swoje emocje. Narysuj na kartce duże koło i swoją minkę.

Uśmiechniętą, jeśli podobały Ci się wierszyki z filmu, smutną jeśli nie a może zdziwioną....

Pracę możesz narysować kredkami, wykleić plasteliną- forma dowolna.

7. Zabawa ruchowa

Zatańcz ze mną – zabawa muzyczno-ruchowa

 

 

 

  1. Zajęcie plastyczne- „kleksografia”

    Bawić można się dodając tylko płyn do naczyń bez barwników, olej. Zamiast patyczków do uszu można dmuchać przez słomkę na olej. Można sięgnąć po barwniki naturalne np.: sok z buraka.


 

 

 

Udanej zabawy!

Pani Beata



  Do pobrania: