Wtorek 31.03.2020
Zapraszamy do obejrzenia freblowskiego poranka godz.10.00
https://www.facebook.com/FROEBELpl/
Witaj Króliczku!
-
Na początek rozćwiczymy Twój języczek.
Ćwiczenie usprawniające narządy artykulacyjne wierszyk: „Gimnastyka”:
Rodzic mówi wierszyk a dziecko wykonuje ruchy języka opisane w wierszu. Można wykorzystać lusterko.
Na początku jest rozgrzewka,
Językowa wprzód wywieszka,
Cały język wyskakuje,
Wszystkim nam się pokazuje,
W dół i w górę,
W lewo, w prawo.
Pięknie ćwiczy!
Brawo! Brawo!
Język wargi oblizuje,
pięknie kółka wykonuje.
Popatrzymy do lusterka,
Jak się język bawi w berka.
Kto spróbuje z miną śmiałą,
Zwinąć język w rurkę małą?
Język ząbki poleruje
Każdy dotknie i wyczuje...
Może uda się ta sztuczka.
Trzeba uczyć samouczka.
2. Posłuchaj wierszyka o kotku. Twoim zadaniem jest naśladować kotka „miau" Rodzicu! Jest to wierszyk dźwiękonaśladowczy, odgrywający ważną rolę w rozwoju mowy.
(załącznik)
Co kotek miał” – M. Kownacka
Mały Jasio kotka
Przy kominku spotkał.
Ukłonił się kapeluszem:
- porozmawiać z kotkiem muszę.
- Miał kotek siostrę?
- Miau.
- Miał kotek pazurki ostre?
- Miau.
Miał kotek mamę i tatę.
- Miau.
- Miał kotek na grzbiecie łatę?
- Miau.
I tak sobie przez godzinkę,
Rozmawiali przed kominkiem .
3. Zabawa „Czy słyszymy to samo?".
Dzieci kolejno wydają różne dźwięki: klaszczą, tupią, mlaszczą, kląskają... Potem te same odgłosy wydają z zatkanymi uszami. Podskończeniu ćwiczenia próbują porównać swoje wrażenia
4. Poznaj teraz wiersze J. Brzechwy. Posłuchaj:
Jak bawiłeś się oglądając ten filmik? Czy rozbawiły Cię wierszyki, które słyszałeś?
-
Rozmowa z dziećmi na temat uczuć i emocji, które mamy w sobie w zależności od różnych sytuacji.
Co to są uczucia?, Gdzie rodzą się uczucia?
Przedstawienie dzieciom definicji emocji – dostosowanej do wieku i możliwości dzieci.
Emocje to coś co rodzi się w naszym sercu, poprzez różne sytuacje i okoliczności, których jesteśmy uczestnikami - ich źródłem jest wszystko co nas otacza. Emocje nie są ani dobre ani złe. Nie podlegają ocenie moralnej, zatem każdy ma prawo czuć się szczęśliwy jak i zły. Najważniejsze jest to co robimy z tymi emocjami czy i w jaki sposób pokarzemy nasze emocje innym.
-
Moja minka- rysunek.
Teraz już wiesz jak przedstawić swoje emocje. Narysuj na kartce duże koło i swoją minkę.
Uśmiechniętą, jeśli podobały Ci się wierszyki z filmu, smutną jeśli nie a może zdziwioną....
Pracę możesz narysować kredkami, wykleić plasteliną- forma dowolna.
7. Zabawa ruchowa
Zatańcz ze mną – zabawa muzyczno-ruchowa
-
Zajęcie plastyczne- „kleksografia”
Bawić można się dodając tylko płyn do naczyń bez barwników, olej. Zamiast patyczków do uszu można dmuchać przez słomkę na olej. Można sięgnąć po barwniki naturalne np.: sok z buraka.
Udanej zabawy!
Pani Beata
Do pobrania:
- zalacznik zabawy dzwiekonasladowcze.odt (17.19 KB)