Poniedziałek

 

Zapraszamy do obejrzenia freblowskiego poranka godz.10.00

https://www.facebook.com/FROEBELpl/

 

Propozycje zabaw edukacyjnych na poniedziałek – temat „Kolory”

Witam wszystkie Maleństwa. To już drugi tydzień naszych spotkań przy komputerze. Czy ktoś tęskni za przedszkolem? Mam nadzieję że tak. Proponuję nowe zadania na nowy tydzień. Z pozdrowieniami – pani Basia.    

 

  1. Obejrzyjcie bajkę o dinozaurach. Spróbujcie nazywać kolory przed lektorem. 

 

 

 

  1. Rodzicu poproś aby dziecko wybrało 5-6 swoich ulubionych zabawek – poproś aby dziecko nazwało kolory tam występujące.
  2. Z kolorowego papieru wytnij kilka kółek w różnych kolorach. Zaproponuj wspólne rozwiązywanie zagadek słownych. Dziecko rozwiązuje zagadkę i  wybiera kółko w kolorze o którym mowa, nazywa ten kolor i podnosi do góry.  
  • w jakim kolorze mają butki krasnoludki (czerwony)
  • powiedz, w jakim kolorze są gorące słońce i piasek nad morzem (żółty)
  • w tym kolorze jest niebo i morze (niebieski)
  • liście są takie i trawa też - jaki to kolor? pewnie już wiesz (zielony)
  • taki kolor ma marchewka i pomarańcza (pomarańczowy)
  • jakim kolorem pytam wszystkich maluje się fiołki lub śliwki (fioletowy)              
  • gdy zimą śnieg pada przez dzień cały świat staje się nagle... (biały)

 

  1. Zabawa z wierszem „Lata motylek”, rozwijająca integrację sensoryczną. Zabawa ta pozwoli także utrwalić nazwy kolorów.
    Do zabawy potrzebna jest latarka oraz kilka kwiatków wyciętych z papieru, każdy w innym kolorze. W wierszyku rodzic wypowiada imię swojego dziecka. Wcześniej wiesza kwiatki na tablicy (ścianie). Mówi wiersz, światłem latarki naśladuje lot motyla. Na koniec wiersza zatrzymuje światło na jednym kwiatku. Dziecko podaje jego kolor.

    Tekst wierszyka:


    Lata motylek, lata nad łąką.
    Dla odpoczynku siada na kwiatkach.
    Na jakim teraz usiądzie kwiatku?
    Uważaj Zosiu! To jest zagadka!

 

 

  1. Zachęć dziecko aby wykonało polecenie w karcie pracy – kosmonauci (załącznik)

 

  1. Zaproponuj zabawę z plasteliną. Pokaż jak zrobić małe kuleczki i przykleić w odpowiednim miejscu na tęczy. Utrwalcie kolory. Jeżeli nie masz plasteliny możesz pokolorować kredkami (załącznik)

 

  1. Przypomnij dziecku wierszyk o krasnoludku. Recytujcie wspólnie na zmianę wersami (niech dziecko opisze jak wygląda krasnoludek na obrazku – zwróćcie uwagę na kolory)

 

 

 

„Ogródek” 

Wyszła Kasia do ogródka,

Napotkała krasnoludka,

Krasnoludka malutkiego,

Pod listeczek schowanego.

    A dzień dobry krasnoludku!

    Co ty robisz w tym ogródku?

    Pająkowe robię sieci,

    Słowikowe bawię dzieci.

Z płatków zbieram pyłek złoty

Bardzo dużo mam roboty.

       

 

 

 



  Do pobrania: