Wtorek 24.03

Zapraszamy do obejrzenia freblowskiego poranka godz.10.00

https://www.facebook.com/FROEBELpl/

 

Propozycje zabaw edukacyjnych na wtorek – temat „Liczymy”.

  1. Obejrzyjcie bajkę o Ubu. Liczcie razem z nim i innymi dziećmi.

 

 

  1. Zabawa „Prezent dla misia”. Proszę poprosić o ulubionego misia dziecka. Przygotować kilka kółeczek wyciętych z papieru i kilka cukierków (lub gum itp.). Wydajemy polecenia dla dziecka. Zabawę powtarzamy kilka razy wymieniając rekwizyty. Zwiększamy sukcesywnie wielkość liczebników.

– weź dla misia tyle kółeczek, ile pokażę na palcach (2),

– weź dla misia tyle cukierków, ile pokażę na palcach (3),

– czego miś ma więcej: kółeczek czy cukierków????

 

  1. Rymowanka - pokazywanka ,,Jedna głowa i dwie nogi’’- dziecko pokazuje wymieniane części ciała
     

Jedną głowę ,jeden nosek, jedną buzię mam
I dwie ręce i dwie nogi, maszeruję sam
Tup- 3 x
Mam dwa oczka i dwa uszka, dwa kolanka mam
Jedną szyję ,jeden brzuszek i na brzuszku gram
Bam- 3x
Jedno czoło , jedną brodę, jedne plecki mam
Dużo włosów , dużo zębów
I języczek mam
La- 3x

 

  1. Wyliczanka „Palce"
    Jeden palec, drugi, trzeci,
    tak umieją liczyć dzieci,
    czwarty, piąty palec mam.
    Widzisz umiem liczyć sam.

 

  1.  „Kałuże" – zabawa ruchowa
    Należy wspólnie z dzieckiem wydrzeć ze starej gazety 2-3 „kałuże”.  Dziecko rozkłada „kałuże" na podłodze. Porusza się przy dźwiękach muzyki. Na przerwę w muzyce rodzic klaszcze lub uderza w bębenek. Dziecko liczy uderzenia -  tyle razy, ile było uderzeń przeskakuje przez „kałużę". Proponuję do piosenki o wiośnie.

 

 

  1. Wiersz do nauki: „Liski”  

Powtarzajcie wspólnie wierszyk kilka razy dziennie. 

Możecie wyciąć obrazki lisków i inscenizować wierszyk (załącznik).                     

Dobrej zabawy!

 

Cztery małe, rude liski
piły mleko z jednej miski.
Jeden lisek z drugim liskiem
powsadzały łapki w miskę.
Trzeci lisek z czwartym liskiem
weszły w miskę z wielkim piskiem.
I wylały mleko z miski
cztery małe rude liski.

  1. „Zwiastuny wiosny” - Wykonaj polecenie w karcie pracy. Jeżeli nie masz drukarki – niech dziecko policzy i nazwie to co jest na obrazkach. (załącznik)
  2. „Baloniki” - policz ile każde dziecko ma baloników i pokoloruj obrazek (załącznik)


  Do pobrania: