Czwartek 26.03
Zapraszamy do obejrzenia poranka freblowskiego o godz.10.00
https://www.facebook.com/FROEBELpl/
NA DZIEŃ DOBRY PIOSENKA W JĘZYKU ANGIELSKIM:
Propozycje zabaw edukacyjnych na czwartek – temat „Rytmy”
- Obejrzyjcie na filmach zabawy rytmiczne które będą wam inspiracją do wymyślania własnych. Do pierwszych możecie wykorzystać bębenek lub np. garnek, do drugich np. drewniane lub metalowe łyżki kuchenne
Proponuję proste zabawy rytmiczne:
- Powtarzanie rytmów
Dziecko powtarza rytm który:
– wyklaszczemy
– wygramy na prostym instrumencie ( bębenek (może być garnek), grzechotka – możesz ją zrobić z plastikowej buteleczki z grochem w środku))
– wygramy na swoim własnym ciele (klaszczemy w dłonie, tupiemy nogą, kiwamy głową, wzruszamy ramionami lub ich dotykamy, uderzamy w kolana) – dziecko powtarza wygrany rytm lub całą sekwencję ruchową, która musi być na tyle prosta, aby dziecko ją zapamiętało i powtórzyło
– wystukujemy na podłodze
– wystukujemy rytm na stole / krześle / ścianie / talerzu /garnku /
Dzięki tej prostej zabawie dzieci rozwijają swoją motorykę (małą i dużą), pamięć, koncentrację czy percepcję słuchową.
- Rytmiczne kubki
Potrzebne będą plastikowe kubeczki – dla każdej osoby po jednym. Siadamy z dzieckiem na przeciw siebie. Każdy stawia swój kubeczek do góry dnem przed sobą. Ty – jako lider zabawy (przynajmniej na początku) konstruujesz prostą sekwencję rytmiczną i pokazujesz ją dziecku. Próbujecie wykonać ją wspólnie. Później wymyślasz kolejną sekwencję – możesz przy tym nieco zwiększać poziom trudności, ale pamiętaj, aby był on wciąż w zasięgu możliwości Twojego dziecka. Na przykład:
– jedno klaśnięcie + przesunięcie kubka dalej (tam | ta – dam)
– jedno klaśnięcie + przesunięcie kubka + jedno klasnięcie (tam | ta – dam – tam)
– jedno klaśnięcie + uderzenie w kolana / o podłogę + jedno klaśnięcie + przesunięcie kubka dalej (tam | tam | tam – ta – dam)
Na początku bardzo dobrze jest powiedzieć dziecku na całą sekwencję głos.Taka zabawa rozwija umiejętność koncentracji, skupienia uwagi, pamięć, motorykę czy koordynację.
- Układanie rytmów „Pociąg”
Wykorzystajmy figury geometryczne z wczorajszych zajęć – prostokąty/kwadraty/koła/trójkąty/.
Rodzic układa prosty rytm – zadaniem dziecka jest jego kontynuacja
- ułożę pociąg: wagon, wagon, wagon, wagon… dziecko kontynuuje.
Potem naśladujemy pociąg.
- pociąg ma też koła, spróbujmy teraz ułożyć rytm z wagonów i kół: wagon, koło, wagon, koło… dziecko kontynuuje
Potem naśladujemy kręcenie się kół w pociągu
- w pociągu jest też konduktor : wagon, koło, konduktor, wagon, koło, konduktor… dziecko kontynuuje (prostokąt, koło, trójkąt…)
- można kontynuować trudniej: wagon, koło, koło…itp.
- Zabawa logopedyczna naśladowcza „Jedzie pociąg fu, fu, fu”(utrwalenie)
Poproście aby dziecko pokazało ruchy do wiersza.
Jedzie pociąg fu – .fu – fu,
Trąbka trąbi tru – tu – tu.
A bębenek bum – bum – bum,
Na to żabki kum – kum – kum.
Woda z kranu kap – kap – kap.
Konik człapie: człap – człap – człap.
Mucha brzęczy: bzy – bzy – bzy,
A wąż syczy: sss, sss, sss
- Na zakończenie rytmiczna „Gimnastyka” (utrwalenie - ćwiczcie razem do muzyki)