Poniedziałek 30.03.2020

Zapraszamy do obejrzenia poranka freblowskiego o godz.10.00

https://www.facebook.com/FROEBELpl/

Propozycje zabaw edukacyjnych na poniedziałek – temat „Czystość to zdrowie”.


Witam dzieci i rodziców. Zaczynamy trzeci tydzień wspólnych spotkań przy komputerze. W tym tygodniu realizujemy tematykę Dbamy o zdrowie. Zachęcam do wspólnej zabawy i nauki. Mile widziane zdjęcia z waszych działań. Będą one zamieszczane stronie www przedszkola. Życzę dużo zdrowia – pani Basia.

Słuchanie opowiadania „Brudasek” (załącznik). Uświadomienie konieczności codziennego mycia całego ciała.
Rodzicu przeczytaj dziecku opowiadanie. Potem porozmawiaj o nim – zachęć dziecko aby opowiadało całym zdaniem.  
• jak wyglądał i zachowywał się Prosiaczek?
• kto pomógł mu się zmienić i w jaki sposób to zrobił?
• wyjaśnij, dlaczego o przezwisku Brudasek trudno było zapomnieć.

Przybory toaletowe – zabawa pantomimiczna.
Ogladajcie obrazki (Przybory toaletowe – załącznik)  - rodzic przedstawia za pomocą ruchów do czego służy wybrany przedmiot - dziecko nazywa przedmiot i określa jego zastosowanie. Potem możecie zamienić się rolami. Następnie poproś dziecko aby nazwy wszystkich przyborów podzieliło na sylaby(wyklaskało)

Piosenka kapielowa    
Obejrzyjcie video piosenkę. Śpiewajcie refren razem z dziewczynką.

 

 „Kąpiel Hani” – scenka sytuacyjna.
- zapoznanie z kolejnymi etapami czynności związanych z kąpielą
Przygotuj małą miskę lub wanienkę z wodą. Obok niej połóż mydło, szampon, gąbkę, zabawki do kąpieli, ręcznik. Następnie przedstaw kłopot Hani (lalka), która musi zaraz pójść spać, ale przed spaniem powinna się wykapać. Zademonstruj kąpanie Hani, omawiając kolejne czynności: zmoczenie ciała, namydlanie, spłukiwanie, mycie głowy, wycieranie. Po skończonej demonstracji, zachęć dziecko by spróbowało wykąpać Hanię (może być inna zabawka)


 

 

 

 

 

 

 


Zabawy badawcze z wodą i mydłem
- W kąpieli”- obserwacja przedmiotów w kontakcie z wodą.
Dziecko bada zachowanie się mydła, gąbki, gumowej zabawki w kontakcie z wodą, np. mydło w kontakcie z wodą pieni się i rozpuszcza, gąbka sucha pływa po powierzchni, a mokra tonie, zabawka do kąpieli pływa po powierzchni, a kiedy nabierze wody – tonie. Po zakończeniu badań dziecko wypowiada się na temat zaobserwowanych zjawisk  

- puszczanie baniek mydlanych - opisywanie ich: są lekkie, przejrzyste, błyszczą, kolorowe, pękają, powoli opadają w dół…                                                                                                                  

- ćwiczenia oddechowe : dziecko delikatnie dmucha na bańki,
wulkany z piany  - dmuchanie przez słomkę do wody z mydłem w kubeczku                                                                                                      - przelewanie wody z jednej miski do drugiej za pomocą kubka po jogurcie- głośne liczenie przelanych kubków wody

Wysłuchaj piosenkę „Mydło lubi zabawę”

 

 

 

 

 



  Do pobrania: