Wtorek 14.04.2020

Zapraszamy do obejrzenia freblowskiego poranka godz.10.00

https://www.facebook.com/FROEBELpl/

Propozycje zabaw na wtorek – „Zwierzęta na wsi”

Kochane Maleństwa - witam Was po świętach i zapraszam na dalsze spotkania i zabawy.

 

  1. Obejrzyj film „Zwierzęta na wsi”

 

 

 

  • powtarzaj nazwy zwierząt
  • naśladuj ich głosy
  • podziel nazwy wszystkich zwierząt na sylaby
  • jeżeli kiedyś dziecko było na wsi  - porozmawiajcie o tym co najbardziej się tam podobało, może jakieś ciekawe przygody

 

  1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Przygotuj małe lusterko dla  dziecka. Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń – dziecko powtarza.

 

Jedziemy na wieś dziecko wibruje wargami – naśladuje samochód jadący   na wieś.

Konik – dziecko naśladuje kląskanie konika: mocno przykleja język ułożony szeroko przy podniebie­niu i odkleja go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek.

Krowa – dziecko naśladuje ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.

Kot oblizuje się po wypiciu mleka – dziecko przesuwa językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej.

Pies gonił kota i bardzo się zmęczył dziecko wysuwa język na brodę i dyszy.

Świnka dziecko wysuwa wargi mocno do przodu, naśladuje ryjek świnki.

Myszka bawi się w chowanego – dziecko wypycha policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.

Miotła – dziecko naśladuje gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.

 

  1. Ćwiczenia konstrukcyjne – budowanie z klocków zagród dla zwierząt.

Na pewno każdy ma w domu jakieś klocki a może i figurki zwierząt. Zbudujcie im zagrody. Okre­ślajcie wielkość zwierząt i ich zagród: małe zwierzęta – mniejsze zagrody, duże zwierzęta – duże zagro­dy. Przypomnij nazwy zwierzęcych domów: koń mieszka w stajni, świnia – w chlewiku, krowa – w oborze, kura – w kurniku.

 

  1. Dorosłe i młode - karty pracy (załącznik.)

 



  Do pobrania: