Wtorek 14.04.2020
Zapraszamy do obejrzenia freblowskiego poranka godz.10.00
https://www.facebook.com/FROEBELpl/
Propozycje zabaw na wtorek – „Zwierzęta na wsi”
Kochane Maleństwa - witam Was po świętach i zapraszam na dalsze spotkania i zabawy.
- Obejrzyj film „Zwierzęta na wsi”
- powtarzaj nazwy zwierząt
- naśladuj ich głosy
- podziel nazwy wszystkich zwierząt na sylaby
- jeżeli kiedyś dziecko było na wsi - porozmawiajcie o tym co najbardziej się tam podobało, może jakieś ciekawe przygody
- Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Przygotuj małe lusterko dla dziecka. Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń – dziecko powtarza.
Jedziemy na wieś – dziecko wibruje wargami – naśladuje samochód jadący na wieś.
Konik – dziecko naśladuje kląskanie konika: mocno przykleja język ułożony szeroko przy podniebieniu i odkleja go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek.
Krowa – dziecko naśladuje ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.
Kot oblizuje się po wypiciu mleka – dziecko przesuwa językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej.
Pies gonił kota i bardzo się zmęczył – dziecko wysuwa język na brodę i dyszy.
Świnka – dziecko wysuwa wargi mocno do przodu, naśladuje ryjek świnki.
Myszka bawi się w chowanego – dziecko wypycha policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.
Miotła – dziecko naśladuje gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.
- Ćwiczenia konstrukcyjne – budowanie z klocków zagród dla zwierząt.
Na pewno każdy ma w domu jakieś klocki a może i figurki zwierząt. Zbudujcie im zagrody. Określajcie wielkość zwierząt i ich zagród: małe zwierzęta – mniejsze zagrody, duże zwierzęta – duże zagrody. Przypomnij nazwy zwierzęcych domów: koń mieszka w stajni, świnia – w chlewiku, krowa – w oborze, kura – w kurniku.
- Dorosłe i młode - karty pracy (załącznik.)
Do pobrania:
- Dorosle i mlode.docx (1.79 MB)