Środa 06.05.2020
Zapraszamy do obejrzenia freblowskiego poranka godz.10.00
https://www.facebook.com/FROEBELpl/
Propozycje zabaw edukacyjnych na środę – „Motylki i biedronki”
- Teatrzyk sylwet na podstawie utworu D. Głośnickiej Sukienka biedronki(załącznik).
Na wstępie posłuchajcie piosenki o biedronce „Biedroneczki – kropeczki”
Rodzicu wytnij sylwety biedronki i motyla z załącznika. Poproś, aby dziecko pokolorowało jedną biedronkę i jednego motyla na czerwono a drugą biedronkę i drugiego motyla na niebiesko. Czytaj tekst manipulując sylwetami.
Po przeczytaniu zwróć uwagę dziecka, na to, że każde zwierzę ma taki kolor, jaki jest dla niego najlepszy. Czerwony kolor jest bardzo widoczny i mogą go nosić zwierzęta, którym nie zagraża niebezpieczeństwo. Biedronki, ze względu na twarde skrzydełka i żółtą, gorzką wydzielinę, praktycznie nie mają wrogów.
- Motylki na kwiaty – ćwiczenia oddechowe.
Posłuchajcie piosenki o motylach
Narysuj na kartce A 4 duży kwiat z kilkoma płatkami (lub wytnij i naklej na kartkę). Wycięte do opowiadania motylki i biedronki dziecko umieszcza na płatkach kwiatu za pomocą powietrza dmuchanego przez słomkę.
- Praca plastyczna „Kolorowy motylek”(załącznik).
Wylep kolorową plasteliną. Możesz także nakleić wydzierane skrawki kolorowego papieru lub bibuły. Możesz pomalować paluszkiem farbami lub pokolorować kredkami.
4. „My body” – części ciała - Głowa
Poznamy dzisiaj nazwy części ciała, a właściwie głowy w języku angielskim. Obejrzyjcie film i powtarzajcie za Lulkiem. J
MY BODY – moje ciało
FACE –twarz
NOSE - nos
NECK – szyja
CHEEK – policzek
HAIR –włosy
MOUTH – usta
EYE – oko
EAR - ucho
Po pracy zapraszam na gimnastykę
http://zdrowoisportowo.edu.pl/materialy/wiosna/
Do pobrania:
- Sukienka biedronki.docx (52.37 KB)
- motylek.docx (59.00 KB)