Środa 13.05.2020

 

Zapraszamy do obejrzenia freblowskiego poranka godz.10.00

https://www.facebook.com/FROEBELpl/

Propozycje zabaw edukacyjnych na środę – „Dobre i złe zachowanie – emocje”

 

  1. Słuchanie opowiadania „Głośne kaczątko” A. Bober (załącznik).

Rozmowa z dzieckiem po wysłuchaniu opowiadania:

  • Ile kaczątek wykluło się z jajek mamie Kaczce?
  • Gdzie wybrała się rodzina kacza pewnego słonecznego dnia?
  • Jak zachowywał się mały kaczorek, gdy wszyscy mieli ustawić się w rządku za mamą Kaczką?
  • Co takiego zrobił kaczorek podczas pikniku?
  • Jak na jego zachowanie zareagowała mama Kaczka?
  • Czy łatwo było kaczorkowi zmienić swoje zachowanie?
  • Co pomogło kaczorkowi w nauce cierpliwości i wyrozumiałości?
  • Czy zachowanie kaczorka z początku opowiadania było dobre?
  • Dlaczego nie powinniśmy krzyczeć i płakać, gdy coś nie idzie po naszej myśli?

A morał z tej bajki jest taki:

Kto płaczem i krzykiem wojuje,

ten rzadko co chce, otrzymuje.

Raz, drugi może się udać,

ale nie ma co liczyć na większe cuda. - Powtarzanie rymowanki razem z dzieckiem.


 

  1. Słuchanie piosenki „Jak się pozbyć złych emocji”

 

 

 

 

  1. Oglądanie bajki „Jestem zły -seria Bali”

 

 

 

Obejrzyjcie planszę „Sposoby na uspokojenie” (załącznik), porozmawiajcie z dzieckiem co można zrobić aby rozładować złe emocje.

 

  1. Bezpieczne miejsce" - zorganizowanie kącika emocji.

Rodzicu, zorganizuj w domu kącik emocji. Niech znajdzie się w nim:

  • plansza „Sposoby na uspokojenie”(załącznik)
  • jakaś miękka poduszka do siedzenia,
  • jakiś mały stoliczek lub taboret,
  • kredki, kartki, kolorowanki,
  • klocki, puzzle,
  • radyjko z muzyką relaksacyjną,
  • a może także:
    bańki mydlane,
    gniotek,

Zaopatrzcie się w kostki lodu.
 

Umówcie się z dzieckiem, że gdy poczuje się zdenerwowane, powinno do Was przyjść i powiedzieć, jak i dlaczego tak się czuje.

Jeśli już doszło do wybuchu płaczu okraszanego krzykiem - podejmujemy następny krok: wręczenie kostki lodu. O tym, jak dziecko się czuło i dlaczego tak się zachowywało, porozmawiacie, jak już się uspokoi.
Następnie wręczcie mu jedną z tych kostek - znak, że powinno pójść do bezpiecznego miejsca i ochłonąć.
Niech uda się z kostką do kącika, wrzuci ją do wcześniej ustawionej tam szklanki, wetrze wodę z topniejącej w ręce kostki w twarz i wybierze jeden sposób, by się uspokoić (z listy ze sposobami).
Gdy dziecko się uspokoi, powinno wrócić do Was ze szklanką z kostką.
Sprawdźcie razem, czy uspokojenie zajęło mu dużo czy mało czasu.
Im więcej wody z roztapiającej się kostki, tym więcej czasu zajęło uspokajanie się dziecka.

Udanej zabawy!

     

     4. „Skidimarink” - czyli jak powiedzieć bliskim, że ich kochamy. Przy okazji świetny sposób na poznanie nazw pór dnia.

           Wprowadzenie słownictwa w j.angielskim.

     P

           I love you - kocham Cię

           morning – rano

           afternoon – popołudnie

           evening – wieczór

           moon – księżyc

           underneath the moon – pod księżycem

 



  Do pobrania: