Środa 13.05.2020
Zapraszamy do obejrzenia freblowskiego poranka godz.10.00
https://www.facebook.com/FROEBELpl/
Propozycje zabaw edukacyjnych na środę – „Dobre i złe zachowanie – emocje”
- Słuchanie opowiadania „Głośne kaczątko” A. Bober (załącznik).
Rozmowa z dzieckiem po wysłuchaniu opowiadania:
- Ile kaczątek wykluło się z jajek mamie Kaczce?
- Gdzie wybrała się rodzina kacza pewnego słonecznego dnia?
- Jak zachowywał się mały kaczorek, gdy wszyscy mieli ustawić się w rządku za mamą Kaczką?
- Co takiego zrobił kaczorek podczas pikniku?
- Jak na jego zachowanie zareagowała mama Kaczka?
- Czy łatwo było kaczorkowi zmienić swoje zachowanie?
- Co pomogło kaczorkowi w nauce cierpliwości i wyrozumiałości?
- Czy zachowanie kaczorka z początku opowiadania było dobre?
- Dlaczego nie powinniśmy krzyczeć i płakać, gdy coś nie idzie po naszej myśli?
A morał z tej bajki jest taki:
Kto płaczem i krzykiem wojuje,
ten rzadko co chce, otrzymuje.
Raz, drugi może się udać,
ale nie ma co liczyć na większe cuda. - Powtarzanie rymowanki razem z dzieckiem.
- Słuchanie piosenki „Jak się pozbyć złych emocji”
- Oglądanie bajki „Jestem zły -seria Bali”
Obejrzyjcie planszę „Sposoby na uspokojenie” (załącznik), porozmawiajcie z dzieckiem co można zrobić aby rozładować złe emocje.
- „Bezpieczne miejsce" - zorganizowanie kącika emocji.
Rodzicu, zorganizuj w domu kącik emocji. Niech znajdzie się w nim:
- plansza „Sposoby na uspokojenie”(załącznik)
- jakaś miękka poduszka do siedzenia,
- jakiś mały stoliczek lub taboret,
- kredki, kartki, kolorowanki,
- klocki, puzzle,
- radyjko z muzyką relaksacyjną,
- a może także:
bańki mydlane,
gniotek,
Zaopatrzcie się w kostki lodu.
Umówcie się z dzieckiem, że gdy poczuje się zdenerwowane, powinno do Was przyjść i powiedzieć, jak i dlaczego tak się czuje.
Jeśli już doszło do wybuchu płaczu okraszanego krzykiem - podejmujemy następny krok: wręczenie kostki lodu. O tym, jak dziecko się czuło i dlaczego tak się zachowywało, porozmawiacie, jak już się uspokoi.
Następnie wręczcie mu jedną z tych kostek - znak, że powinno pójść do bezpiecznego miejsca i ochłonąć.
Niech uda się z kostką do kącika, wrzuci ją do wcześniej ustawionej tam szklanki, wetrze wodę z topniejącej w ręce kostki w twarz i wybierze jeden sposób, by się uspokoić (z listy ze sposobami).
Gdy dziecko się uspokoi, powinno wrócić do Was ze szklanką z kostką.
Sprawdźcie razem, czy uspokojenie zajęło mu dużo czy mało czasu.
Im więcej wody z roztapiającej się kostki, tym więcej czasu zajęło uspokajanie się dziecka.
Udanej zabawy!
4. „Skidimarink” - czyli jak powiedzieć bliskim, że ich kochamy. Przy okazji świetny sposób na poznanie nazw pór dnia.
Wprowadzenie słownictwa w j.angielskim.
P
I love you - kocham Cię
morning – rano
afternoon – popołudnie
evening – wieczór
moon – księżyc
underneath the moon – pod księżycem
Do pobrania:
- Glosne kaczatko.docx (38.95 KB)
- Sposoby na uspokojenie.docx (410.54 KB)