Zadania edukacyjne – piątek 24.04

Zapraszamy do obejrzenia poranka freblowskiego o godz.10.00

https://www.facebook.com/FROEBELpl/

 

Piątek, czyli ostatni dzień zadań w tym tygodniu!

Miłego dnia i miłej pracy Puchatki J

 

Nasze propozycje na dzisiaj:

1. „Rozróżnianie rejestrów -  (wysokiego i niskiego) do samodzielnego wykonywania przez dzieci.

Propozycja rytmiczna Pani Natalii

Na dźwięki niskie spróbujcie chodzić na czterech łapach jak niedźwiedzie, a na dźwięki wysokie skaczcie obunóż jak piłeczki (w miejscu).

 

2. „Zabawy sprzyjające kształtowaniu klasyfikacji- doświadczenia logiczne w zakresie segregowania, ale także komplet kartoników, na których zostały zakodowane cechy guzików

 Potrzebne będą: zbiory różnorodnych drobiazgów, przede wszystkim guzików, ale mogą też być koraliki, pomponiki, cekiny, (to co macie w domu) Przydadzą się też kolorowe flamastry, niewielkie białe kartoniki i spodeczki (lub inne pudełka do sortowania guzików).

                                                                         

- Wysypujemy guziki i układamy spodeczki, następnie proponujemy dziecku „podzielmy guziki według kolorów, ale żeby nam się nie myliło, oznaczymy spodeczki” – kolorujemy kartoniki na takie kolory, w jakich mamy guziki i układamy obok spodeczków. Po posortowaniu guzików pokazujemy kolejne podzbiory i pytamy: te guziki są… a te…”, aby wyraźnie dziecku zasygnalizować oddzielność zbiorów.

- Proponujemy inny podział guzików, ze względu na liczbę dziurek, na kartonikach rysujemy tyle kropek, ile jest dziurek: jedną dla guzików z „pętelką”, dwie dla dwóch dziurek i cztery dla czterech. Następnie dzielimy guziki i znowu podkreślamy podział na zbiory.

- Guziki można też podzielić ze względu na wielkość. Na 3 kartonikach rysujemy kółka – od najmniejszego do największego i dokonujemy podziału zbioru guzików ze względu na wielkość. W trakcie sortowania zapewne okaże się, że jest spory podzbiór guzików, których nie da się przyporządkować. Takie guziki odkładamy na osobny talerzyk.

3. „Alfabet”- utrwalenie poznanych liter, osłuchanie z alfabetem. Kształcenie pamięci i logicznego myślenia

 

Obejrzyjcie krótki filmik z literami alfabetu. Czy zapamiętaliście do czego są porównywane? Spróbujcie podać wyrazy rozpoczynające się kolejnymi głoskami. Pamiętamy, że głoski słyszymy, a literki piszemy J

 

DODATKOWO:

- Mamy dla Was EKO ZADANIA.

Poproście rodziców o przeczytanie ich i wspólnie o nich porozmawiajcie. (załącznik 1)

Jeżeli wszystko już wiecie, a jest tak na pewno, mamy niespodziankę….. (załącznik 2)

 

- Ostatnia propozycja

Odpoczywajcie, bawcie się i bądźcie zdrowi!

 

TĘSKNIMY ZA WAMI !!!

 



  Do pobrania: