Zadania edukacyjne - poniedziałek 11.05

 

Zapraszamy do obejrzenia poranka freblowskiego o godz.10.00

https://www.facebook.com/FROEBELpl/

 

Witamy po weekendzie. Przed Wami kolejne działania. Tematyka na ten tydzień:

MAJOWA ŁĄKA

Konkurs plastyczny "Na majowej łące"

    1. „Niespodzianka biedronki”słuchanie opowiadania A. Różyckiej, poznanie nazw i wyglądu zwierząt mieszkających na łące.

    Wysłuchajcie krótkiego opowiadania. Rodzicu, podczas czytania nie wypowiadaj wyrazów, które są pogrubione i podkreślone. Zamiast tego, pokaż dziecku obrazek z prezentacji multimedialnej (znajdującej się w załączniku) i poproś o nazwanie go używając odpowiedniej formy, tworząc dalszy ciąg opowiadania.

    Na jednym skraju łąki stał ulMieszkały w nim pszczoły. Na drugim skraju łąki było mrowisko. Mieszkały w nim mrówkiA na łące pod kwiatkiem żyła biedronka. Pszczoły przez cały dzień zbierały nektar z kwiatów, mrówki pracowicie budowały swoje mrowisko, biedronka wygrzewała się w promieniach słońca.
– Dlaczego nic nie robisz, biedronko? Powinnaś zbierać nektar – mówiły pszczoły.
– Przestań leniuchować. Buduj z nami mrowisko. Nie można cały dzień drzemać pod kwiatkiem – pouczały mrówki. Biedronka zaś siedziała pod listkiem i myślała... Myślała tak długo, aż wymyśliła niespodziankę dla pszczół mrówekPoleciała najpierw do motyla.
– Motylu, motylu, pomożesz mi? – zapytała.
Motyl obiecał pomoc. Następnie udała się do pasikonika.
– Pasikoniku, pasikoniku, pomożesz mi? 
– zapytała.
Pasikonik obiecał pomoc. Biedronka poprosiła także o pomoc świetliki i ślimakaa potem wszyscy zabrali się do pracy. W czasie gdy pszczoły zbierały nektar, a mrówki budowały mrowisko, oni rozwieszali girlandy pod listkami łopianu i dekorowali polankę kwiatkamiKiedy już wszystko było gotowe, biedronka poleciała zaprosić pszczoły i mrówki na... wielki bal!

Wieczorem mieszkańcy łąki wesoło się bawili. Pasikonik przygrywał im do tańca, świetliki rozświetlały mrok, a ślimak – powoli, jak to ślimak – przygotowywał napoje.
– Niech żyje biedronka! – zawołały na koniec pszczoły i mrówkii odtąd nie namawiały jej już do zbierania nektaru albo budowania mrowiska.

Porozmawiajcie o opowiadaniu:
– Jakie zwierzęta mieszkały na łące? Jak nazywały się ich domy?
– Co robiły pszczoły? Co robiły mrówki? Co robiła biedronka?
– O co prosiły biedronkę pszczoły i mrówki?
– Na jaki pomysł wpadła biedronka? Kogo poprosiła o pomoc?
– Co odbyło się na łące? Kto był na balu?

 2. „NA ŁĄCE”  - zabawa ruchowa

 

 

 

 3. „MIESZKAŃCY ŁĄKI” - wysłuchajcie uważnie zagadek, a na pewno uda Wam się je rozwiązać.

 

 



  Do pobrania: