Zadania edukacyjne - poniedziałek 11.05
Zapraszamy do obejrzenia poranka freblowskiego o godz.10.00
https://www.facebook.com/FROEBELpl/
Witamy po weekendzie. Przed Wami kolejne działania. Tematyka na ten tydzień:
MAJOWA ŁĄKA
1. „Niespodzianka biedronki”- słuchanie opowiadania A. Różyckiej, poznanie nazw i wyglądu zwierząt mieszkających na łące.
Wysłuchajcie krótkiego opowiadania. Rodzicu, podczas czytania nie wypowiadaj wyrazów, które są pogrubione i podkreślone. Zamiast tego, pokaż dziecku obrazek z prezentacji multimedialnej (znajdującej się w załączniku) i poproś o nazwanie go używając odpowiedniej formy, tworząc dalszy ciąg opowiadania.
Na jednym skraju łąki stał ul. Mieszkały w nim pszczoły. Na drugim skraju łąki było mrowisko. Mieszkały w nim mrówki. A na łące pod kwiatkiem żyła biedronka. Pszczoły przez cały dzień zbierały nektar z kwiatów, mrówki pracowicie budowały swoje mrowisko, a biedronka wygrzewała się w promieniach słońca.
– Dlaczego nic nie robisz, biedronko? Powinnaś zbierać nektar – mówiły pszczoły.
– Przestań leniuchować. Buduj z nami mrowisko. Nie można cały dzień drzemać pod kwiatkiem – pouczały mrówki. Biedronka zaś siedziała pod listkiem i myślała... Myślała tak długo, aż wymyśliła niespodziankę dla pszczół i mrówek. Poleciała najpierw do motyla.
– Motylu, motylu, pomożesz mi? – zapytała.
Motyl obiecał pomoc. Następnie udała się do pasikonika.
– Pasikoniku, pasikoniku, pomożesz mi? – zapytała.
Pasikonik obiecał pomoc. Biedronka poprosiła także o pomoc świetliki i ślimaka, a potem wszyscy zabrali się do pracy. W czasie gdy pszczoły zbierały nektar, a mrówki budowały mrowisko, oni rozwieszali girlandy pod listkami łopianu i dekorowali polankę kwiatkami. Kiedy już wszystko było gotowe, biedronka poleciała zaprosić pszczoły i mrówki na... wielki bal!
Wieczorem mieszkańcy łąki wesoło się bawili. Pasikonik przygrywał im do tańca, świetliki rozświetlały mrok, a ślimak – powoli, jak to ślimak – przygotowywał napoje.
– Niech żyje biedronka! – zawołały na koniec pszczoły i mrówki, i odtąd nie namawiały jej już do zbierania nektaru albo budowania mrowiska.
Porozmawiajcie o opowiadaniu:
– Jakie zwierzęta mieszkały na łące? Jak nazywały się ich domy?
– Co robiły pszczoły? Co robiły mrówki? Co robiła biedronka?
– O co prosiły biedronkę pszczoły i mrówki?
– Na jaki pomysł wpadła biedronka? Kogo poprosiła o pomoc?
– Co odbyło się na łące? Kto był na balu?
2. „NA ŁĄCE” - zabawa ruchowa
3. „MIESZKAŃCY ŁĄKI” - wysłuchajcie uważnie zagadek, a na pewno uda Wam się je rozwiązać.
Do pobrania:
- niepodzianka biedronki.pptx (3.42 MB)