Zadania edukacyjne - środa 08.04

Zapraszamy do obejrzenia freblowskiego poranka godz.10.00

https://www.facebook.com/FROEBELpl/

WIELKANOCNY KOSZYCZEK

Witajcie Mądre Sówki. Mam nadzieję że wszystkie jesteście zdrowe i dzielnie pracujecie. Dzisiaj zobaczymy co słychać w koszyczku wielkanocnym, a na pewno nie może zabraknąć tam zajączka. Zapraszam Was do jego wykonania.

I. Zajączek – praca plastyczna

Filmik instruktażowy, w jaki sposób wykonać zajączka.

Kochane dzieciaczki macie ochotę wykonać zajączka według własnego pomysłu, zróbcie to

II. Posłuchajcie uważnie opowiadania Wielkanocny koszyczek.(Załącznik 1- tekst)

  • Rozmowa na temat opowiadania.
  • Pytanie: Gdzie dzieci pojechały na święta? Co było w koszyczku? Jak oceniasz zachowanie mieszkańców wielkanocnego koszyczka? Kto z nich miał rację? Dziecko uzasadnia swoją odpowiedź.

  • Zapoznanie ze sposobem ozdabiania jajek wielkanocnych. Dziecko ogląda obrazki przedstawiające  kraszanki, pisanki i oklejanki (załącznik 2 kraszanki, pisanki, oklejanki). Porównuje sposoby ozdabiania jajek.
  • Kraszanki to jajka zabarwione na jeden kolor. Są gotowane w różnych barwnikach, np.: w łupinach cebuli (barwią jajko na kolor brązowy), w soku z buraka (barwią jajko na kolor różowy).

    Pisanki mają różnobarwne ozdoby. Na skorupce rysuje się wzory roztopionym woskiem za pomocą np. igły lub szpilki, a następnie zanurza się jajko w barwni­ku.

    Oklejanki to jajka ozdobione np. przyklejonym papierem lub materiałem.

  • Praca z KP3.41b- odnajdywanie fragmentów ilustracji i zakreślanie ich pętlą, pisanie po śladzie wyrazów „pisanki”, „baba”

III. Dopasuj litery- powodzenia!

https://wordwall.net/resource/1189667/dopasuj-liter%c4%99-pisan%c4%85-do-drukowanej

https://learningapps.org/watch?v=pmc7gu8bn20

https://learningapps.org/watch?v=pib5tnzhc20

 

Zdrowo i sportowo w domu

 



  Do pobrania: