PLAN  WSPÓŁPRACY  ZE ŚRODOWISKIEM

FORMA WSPÓŁPRACY

SPOSOBY REALIZACJI

Zebranie ogólne

      1. Zapoznanie rodziców z statutem i regulaminem naszego przedszkola.

      2. Omówienie organizacji pracy w placówce  na bieżący rok szkolny.

      3. Prawa i obowiązki rodziców.

      4. Zapoznanie rodziców z ofertą zajęć dodatkowych.

      5. Sprawozdanie z wykonania środków z funduszu Rady Rodziców 

      6. Zapoznanie z kompetencją Rady Rodziców.

      7. Omówienie zasad bezpieczeństwa dzieci w przedszkolu.

      8. Wolne głosy i zapytania rodziców.

Zebranie grupowe

      1. Zapoznanie rodziców z rozkładem dnia, programem nauczania.

      2. Wybór przedstawicieli Rady Rodziców (trójki grupowe).

      3. Złożenie przez rodziców oświadczeń w sprawie:

      - przyprowadzania i odbieraniu dzieci do i z przedszkola

      - uzupełnienie adresów e-mail

      - zgłoszenie dzieci  5-6 letnich zajęcia na zajęcia z religii

      4. Przyjmowanie zgłoszeń rodziców na temat indywidualnych preferencji, bądź problemów żywieniowych dziecka.

      5. Adaptacja dzieci  nowoprzyjętych w grupie.

Zajęcia otwarte

      1. Umożliwienie rodzicom obserwacji własnego dziecka na tle grupy.

      2. Zorganizowanie spotkań z pedagogiem lub psychologiem poruszającym problemy wychowawcze dzieci.

     Dni otwarte w przedszkolu

      1. Zapoznanie z placówką, personelem pedagogicznym.

      2. Realizacja programu adaptacyjnego.

      3. Zabawy w salach zajęć i na placu zabaw.

Rozmowy doraźne, kontakty indywidualne, konsultacje

      1. Rozmowy z dyrektor nauczycielkami w celu rozwiązywania bieżących problemów.

Pedagogizacja rodziców

       1. Informowanie rodziców o formach pomocy i instytucjach niosących pomoc.

       2.  Spotkanie z rodzicami podsumowanie wyników, obserwacji i diagnozy wstępnej i końcowej.

      3. Przedstawienie kierunków pracy kompensacyjnej i stymulacyjnej.

Wystawy prac plastyczno-konstrukcyjnych

  1. Wystawy bieżące w celu:

     ·  zapoznania rodziców z wytworami prac ich dzieci;

     ·  różnorodnymi technikami plastyczno-konstrukcyjnymi;

     ·  umiejętnościami plastycznymi ich dzieci, porównywanie swojego dziecka na tle grupy.

Tablica informacyjna oraz strona internetowa

       1.  Wiadomości i ciekawostki z pracy przedszkola.

        2. Tablica oraz strona internetowa dla rodziców (treści programowe realizowane w poszczególnych miesiącach).

Uroczystości przedszkola

       1. Pomoc rodziców przy organizacji uroczystości i innych imprez: wycieczki, zabawa choinkowa, Dzień babci i dziadka, Dzień rodziny, pozyskiwanie sponsorów.

 

Praca na rzecz przedszkola

     1. Gromadzenie okazów do kącika przyrody.

      2. Dostarczanie materiałów do zajęć dydaktycznych.

      3. Wzbogacanie przedszkola o nowe zabawki.

        4. Udział rodziców w różnego rodzaju akcjach  (akcje recyklingowe, charytatywne).

Rada Rodziców

       1. Podejmowanie decyzji prowadzenia działalności finansowej Rady Rodziców.

Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną Nr 2

      1. Zorganizowanie spotkania z logopedą.

Zajęcia adaptacyjne

       1. Spotkania z rodzicami i dziećmi przyjętymi do przedszkola na nowy rok szkolny.

       2. Pogadanka z psychologiem

Współpraca z instytui

      1.Szkoła Podstawowa nr 6 w Białymstoku.

      2. Miejska Komenda Policji - spotkanie z policjantem, organizacja zajęć dla dzieci związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego.

      3. Straż Pożarna w Białymstoku

      4. Przedszkola oraz inne ośrodki kulturalno-oświatowe z terenu miasta oraz poza.

      5. Udział dzieci w konkursach między przedszkolnych.

      6. Urząd Miejski w Białymstoku Departament Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej .

      7. Uniwersytet w Białymstoku – Wydział Biologii.

      8. Uniwersytet Medyczny w Białymstoku