PLAN WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM
FORMA WSPÓŁPRACY |
SPOSOBY REALIZACJI |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
TERMINY |
1. Zebranieogólne |
1. Zapoznanie rodziców ze statutem i regulaminem naszego przedszkola.
2 Omówienie organizacji pracy w placówce na bieżący rok szkolny 3 Prawa i obowiązki rodziców. 4 Zapoznanie rodziców z ofertą zajęć dodatkowych (edukacja artystyczna, rytmika ,język angielski , taniec towarzyski) 5. Sprawozdaniez wykonania środków z funduszu Rady Rodziców z roku 2015/2016 6. Zapoznanie z kompetencją Rady Rodziców 7.
Omówienie zasad bezpieczeństwa dzieci 8. Wolne głosy i zapytania rodziców |
Dyrektor
|
Wrzesień 2016 |
2. Zebranie grupowe |
1. Zapoznanie rodziców z rozkładem dnia, programem nauczania 2. Wybór przedstawicieli Rady Rodziców (trójki grupowe) 3. Złożenie przez rodziców oświadczeń w sprawie: - przyprowadzania i odbieraniu dzieci do i z przedszkola - uzupełnienie adresów mailowych - zgłoszenie dzieci 5-6 letnich zajęcia na zajęcia z religii 4. Przyjmowanie zgłoszeń rodziców na temat indywidualnych preferencji, bądź problemów żywieniowych dziecka 5. Adaptacja dzieci nowoprzyjętych w grupie |
nauczycielki |
Wrzesień 2016 |
3. Zajęciaotwarte |
1. Umożliwienie rodzicom obserwacji własnego dziecka na tle grupy 2. Zorganizowanie spotkań z pedagogiem lub psychologiem poruszającym problemy wychowawcze dzieci |
nauczycielkipersonel obsługi
dyrektor nauczycielki grupy „Maleństwa”
|
Wg planu pracy
październik |
4. Dni otwarte w przedszkolu |
1. Zapoznanie z placówką, personelem pedagogicznym 2. Realizacja programu adaptacyjnego 3. Zabawy w salach zajęć na placu zabaw |
Dyrektor nauczycielki
|
Marzec 2017
|
5. Rozmowydoraźne, kontakty indywidualne, konsultacje |
1. Rozmowy z dyrektor nauczycielkami w celu rozwiązywania bieżących problemów |
Dyrektornauczycielki |
Przez cały rok |
6. Pedagogizacjarodziców |
1. Informowanie rodziców o formach pomocy i instytucjach niosących pomoc 2. Spotkanie z rodzicami podsumowanie wyników, obserwacji i diagnozy wstępnej i końcowej 3. Przedstawienie kierunków pracy kompensacyjnej i stymulacyjnej |
Dyrektor Nauczycielki rodzice
„Puchatki” |
Przez całyRok
Październik 2016 Kwiecień 2017 |
7. Wystawy pracplastyczno- konstrukcyjnych |
1. Wystawy bieżące w celu: · zapoznania rodziców z wytworami prac ich dzieci · różnorodnymi technikami plastyczno – konstrukcyjnymi · umiejętnościami plastycznymi ich dzieci, porównywanie swojego dziecka na tle grupy |
nauczycielki |
Na bieżąco |
8. Tablicainformacyjnaoraz strona internetowa |
1. Wiadomości i ciekawostki z pracy przedszkola2. Tablica oraz strona internetowa dla rodziców (treści programowe realizowane w poszczególnych miesiącach )
|
nauczycielki |
Na bieżąco |
9. Uroczystości przedszkola |
1. Pomoc rodziców przy organizacji uroczystości i innych imprez : wycieczki, zabawa choinkowa, dzień babci i dziadka, dzień rodziny, pozyskiwanie sponsorów |
Dyrektornauczycielki |
wg planu uroczystości imprez |
10. Praca na rzeczprzedszkola |
1. Gromadzenie okazów dokącika przyrody 2. Dostarczanie materiałów do zajęć dydaktycznych 3. Wzbogacanie przedszkola o nowe zabawki 4. Udział rodziców w różnego rodzaju akcjach (akcje recyklingowe, charytatywne |
Rodzice |
Na bieżąco |
11. Rada Rodziców |
1. Podejmowanie decyzjii prowadzenie działalnościfinansowej Rady Rodziców |
DyrektorRada Rodziców |
Na bieżąco |
12. Współpracaz Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną nr 2 |
1. Zorganizowanie spotkania z logopedą |
nauczycielkidyrektor |
Na bieżąco wrzesień |
13. Zajęcia adaptacyjne
|
1. Spotkania z rodzicamii dziećmi przyjętymi do przedszkola na nowy rok szkolny 2. Pogadanka z psychologiem |
Nauczycielki:„Puchatki”
|
maj czerwiec |
14. Współpraca z instytucjami |
1. Szkoła Podstawowa nr 6 w Białymstoku· Wycieczka na lekcje w klasie pierwszej· Spotkanie z uczniami klasy III – przedstawienie teatralne w wykonaniu uczniów2. Miejska Komenda Policji - spotkanie z policjantem,· udział przedstawiciela policji w jury wojewódzkim turnieju „Bezpieczny Przedszkolak”· Organizacja zajęć dla dzieci związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego3. Straż Pożarna w Białymstoku4. Przedszkola oraz inne ośrodki kulturalno oświatowe z terenu miasta oraz poza5. Udział dzieci w konkursach między przedszkolnych6. Muzeum Wnętrz Pałacowych w Choroszczy7. Urząd Miejski w Białymstoku Departament Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej Ratujmy kasztanowce.” Cykliczna akcja ochrony drzew kasztanowca przed szkodnikiem8. Uniwersytet w Białymstoku – Wydział Biologii9. Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
|
J. Łupińska A. Iwanina
Joanna Kozłowska
Joanna Kozłowska Izabela Druba
Marta Borowik Joanna Kozłowskawszystkie nauczycielki
Iwona Dąbrowska
Grażyna Pietrynczak Joanna KozłowskaIzabela Druba |
wrzesień 2016 czerwiec 2017
marzec 2017 wg potrzeb nauczycielek
wg potrzeb nauczycielek
Organizacja Dni Dziecka
cały rok wg terminów zaproszeń
wrzesień październik cały rok
wg potrzeb
wg potrzeb |
Opracowała: Joanna Kozłowska
Izabela Szymańska